Китай готує суворі обмеження проти "тіньового флоту" РФ, - Bloomberg
Фото: Китай заборонятиме швартуватися багатьом танкерам "тіньового флоту" РФ (Getty Images)
Оператори терміналів у одному з ключових нафтових портів Китаю Циндао готують нові обмеження для "тіньового флоту" РФ. Вони торкнуться старих танкерів, що перевозять санкційну нафту з Ірану.
Про це повідомляє РБК-Україна із посиланням на Bloomberg.
Згідно із обмеженнями, які наберуть чинності 1 листопада, кораблі, вік яких перевищує 30 років, отримуватимуть заборону на швартування. Це ж стосується і суден, які мають недійсні сертифікати чи змінили свої ідентифікатори Міжнародної морської організації.
Крім того, інші судна, які заходитимуть до порту, будуть оцінювати за ризиковим профілем. На нього впливатимуть вік корабля, а також страхування відповідальності за забруднення навколишнього середовища. Якщо танкер отримає низький бал, йому теж заборонять швартуватися.
Якщо заявку судна буде відхилено, воно отримає річну заборону на швартування в цьому районі.
Цей крок спрямований проти суден, які перевозять санкційну нафту з Ірану та інших "чутливих постачальників". За даними аналітичної компанії Kpler, порт Циндао розглядається як великий хаб для іранської нафти, що надходить до Китаю.
Обмеження проти "тіньового флоту" запроваджуються після того, як Сполучені Штати у серпні цього року запровадили санкції щодо нафтового оператора у порту Циндао. Причиною стало отримання ним іранської нафти, яку транспортувало підсанкційне судно.
Водночас Емма Лі, ринковий аналітик компанії Vortexa, повідомила, що вплив нових заходів на імпорт підсанкційної нафти до Китаю буде обмеженим.
"Його роль в обробці танкерів з високим ступенем ризику відносно невелика в порівнянні з іншими портами Шаньдуна", - зазначила вона.
За словами Лі, порт Циндао втрачає частку ринку в імпорті нафти, яка знизилася з понад 40% у 2020 році до близько 20% у 2024 році. Причина полягає у розширенні причалів для великотоннажних нафтових суден сусідніми портами.
"Тіньовий флот" Росії
Нагадаємо, наразі кожен шостий танкер у світі належить до "тіньового флоту" РФ. Це становить близько 17% від загальної кількості діючих танкерів.
На початок 2025 року аналітики налічували 940 суден, які входили до "тіньового флоту" РФ. Ця цифра на 45% перевищує минулорічну.
Крім того, Головне управління розвідки Міноборони України повідомляло, що російський "тіньовий флот" зараз налічує до 1000 суден загальним дедвейтом понад 100 млн тонн. Здебільшого це старі та дешеві танкери, якими експортують нафту та нафтопродукти.
Також РБК-Україна повідомляло, що 19 вересня Єврокомісія представила 19-й пакет антиросійських санкцій, який передбачає додаткові санкції проти "тіньового флоту" країни-агресорки.