Стартував Ukrainian Fashion Week. Дивіться яскраві фото нових колекцій від українських брендів
Як пройшов перший день Ukrainian Fashion Week (колаж: РБК-Україна)
У Києві "прогримів" перший день українського тижня моди. З 14 по 17 лютого 40 українських брендів представляють свої нові колекції в різних форматах. Особливістю цьогорічного Ukrainian Fashion Week стала нова локація та початок програми "Одяг з функцією".
РБК-Україна (проєкт Styler) побувало на першому дні заходу й публікує світлини з показів українських дизайнерів.
APSARA
Це український концептуальний бренд. Як зазначає засновниця Юлія Псарьова, її одяг створений для цілеспрямованих людей зі своїм баченням світу.



APSARA (фото: пресслужба)
Провідною темою колекції є трансформація як цикл розвитку, адаптація, вдосконалення та зміна форми. У колекції використали багато ресайкл-об'єктів ‒ трансформації однієї сутності на іншу.
CHUPRINA
Для дизайнерки бренду Дар'ї Чупріної цьогорічний Fashion Week став особливим, адже CHUPRINA святкує 15 років у модній індустрії. Колекція FW 25/26 розповідає про шлях розвитку бренду.



CHUPRINA (фото: пресслужба)
Головний колір колекції ‒ світло-молочний як знак того, що добро перемагає завжди, і після чорної смуги в житті завжди настає біла. Представлені моделі поєднують різні матеріали та тканини, оверсайз і силуети, мереживо та в'язані елементи.
DEMI'KATE
Бренд автентичного одягу та вишиванок представив нову колекцію "Код жіночності". У ній використали три ключових кольори: червоний (пристрасть і рішучість), білий (свобода та чистота) і вишневий (таємниця та глибина).
Провідний символ ‒ квітка маку. Її можна простежити на кожній одиниці колекції.



Колекція вишитого одягу "Код жіночності" (фото: пресслужба)
DOBROVA
Для бренду "DOBROVA" цьогорічний Ukrainian Fashion Week став дебютним із колекцією "Roots of Freedom". Основний меседж колекції полягає в тому, що внутрішня сила не підкорюється масовим трендам, а формує власну нову естетику.



DOBROVA (фото: пресслужба)
Кольори, відібрані для колекції, несуть певне сакральне значення: чорний ‒ земля, надійна опора, джерело сили; небесна блакить ‒ легкість мрії; золото ‒ мирне небо й чесноти українського народу. А образ сокола ‒ це символ свободи, який показує духовну силу України.
GOLETS
Унікальність колекції Олени Голець дещо прихована, адже кожна річ всередині має прихований візерунок, якого немає ззовні. Сам крій одягу ‒ це переосмислення традиційного японського костюма. Доказом цього є пальто-кімоно із широкими рукавами.



GOLETS (фото: пресслужба)
Для оздоблення одягу використовується бахрома, а шкіряне взуття прикрасили шипи. Тканини також є якісними та довголітніми: шовк, єгипетська бавовна, вовна, кашемір.
GURANDA
У новій колекції AW'25/26 від бренду GURANDA поєднуються "нульові" мотиви та стиль new retro. В одязі вдало поєднаний шифон, оксамит, шовк з вишивкою намистинами та грубими фактурами деніму й хутра.



GURANDA (фото: пресслужба)
Колірна гама ‒ лавандовий, чорний, шоколадний, темно-синій і золото.
Nadya Dzyak
Як основу своєї колекції дизайнерка взяла лише один геометричний елемент ‒ коло, адже, за її словами, це безперервний рух, циклічність життя. Основними в колекції є сукні та спідниці з перехресними воланами у формі кіл, які тримають форму за допомогою особливої технології.



Nadya Dzyak (фото: пресслужба)
Нова колекція здебільшого виконана у чорному кольорі, але містить також гарячі спалахи червоного і кармінового, кобальтові й лляні відтінки. Доповнення є одягу нюдового відтінку, а класичні прозорі сукні та блузи виконані в оновленому відтінку шоколаду.
SANTA
Нова колекція має назву "Сила Привабливості". Лінійка переносить в сьогодення жіночі з нуарних стрічок 1950-х років. Це поєднання виражається в дуеті прозорого мережива та щільної шкіри. Саме такі текстури стали популярними з другої половини XX століття.
Вибрані для колекції відтінки доволі стримані: насичений чорний, глибокий бургунді, теплий мокко й прохолодні графітові відтінки. Їх "розбавляють" хутряні сумки, боа, шалі та шуби.
PLNGNS (Palingenesy)
Український стрітвер-бренд вклав у свою нову колекцію мистецтво та цінність апсайклінгу. У цьому дизайнери бренду вбачають свою місію та слід у модній індустрії ‒ перетворювати старе на нове. Наприклад, одним із перероблених матеріалів стали використані кросівки.



Одяг із перероблених використаних кросівок (фото: пресслужба)
Усі принти на одязі є ручною роботою, тому кожен виріб є унікальним. Наприклад, шкіряна куртка прикрашена вишитими українськими пейзажами, які створила художниця Леся Тертишна. До речі, цю колекцію вже представили на Berlin Fashion Week.
MAKI
Цьогоріч на Ukrainian Fashion Week пройшла презентація "Одяг з функцією: рівність у розмаїтті". Її організувала команда дизайнера, фахівці з реабілітації та ветерани, щоби показати нові можливості в одязі для людей з інвалідністю.



Презентація функціонального одягу (фото: пресслужба)
Для створення речей дизайнери співпрацювали з ветеранами з різними типами ампутацій і втратою зору. Кожен учасник фокус-групи робив своє замовлення на одяг, що відповідає його потребам і стилю. Після створення моделей їх тестували на інших групах для оптимізації функціональності.
FROLOV
Відомий український дизайнер Іван Фролов влаштував справжнє денне рок-шоу на тижні моди. Та й назва його колекції відповідає концепції показу ‒ "Брудна як ангел". У його шоу взяли участь співачки Ірена Карпа, Юлія Лорд та Крихітка.
Сам митець називає свою колекцію "антропологічним та естетичним дослідженням українського панк-року 90-х і 2000-х". Своєрідним нововведенням було також те, що показ транслювали онлайн, адже минулого року гостям забороняли робити навіть світлини.
Про UFW 2025/2026
Захід об'єднав на одному майданчику багато нових сенсів, які стають нашою реальністю, як-от інклюзивність. Благодійна частка проявлялася також у тому, що запрошення на деякі покази можна було придбати за донат, який стартував з певної суми.
Крім того, запустили нову експериментальну локацію NewGen Lab для молодих талантів, які ще готуються до показів на головному подіумі Тижня. Водночас це й навчальна платформа, де провідні експерти індустрії ділилися й продовжать ділитися досвідом з молодим поколінням.
До речі, раніше ми розповідали про українські бренди, які шиють адаптивний одяг для військових.
Читайте також, які українські бренди прикрас прославилися за кордоном.
Під час написання матеріалу використовувалися джерела: сайт і соціальні мережі Ukrainian Fashion Week, пресслужба, соціальні мережі брендів.