Експерти порівняли Pepsi і Coca-Cola
Є два види війни, які ніколи не припиняються на білому світі: інформаційна та конкурентна. Цей одвічна суперечка про те, що краще - Canon або Nikon, Visa або MasterCard, BMW або Mercedes, Samsung та Apple, ну і, звичайно, класика - Pepsi чи Coca-Cola. Ось вже більше століття Coca-Cola і Pepsi ведуть боротьбу не на смерть, а на життя за звання самого популярного безалкогольного напою в світі і відношення між ними складно підвести під таку банальну категорію як конкуренція - це справжнє шалений бій в ім'я... збільшення частки ринку і дивідендів. Як СРСР і США з 1945 по 1991 рр.., коли в результаті численних "тактичних битв" холодної війни" одна імперія впала, а друга залишилася, захопивши собі "місце під сонцем" і світову монополію на свій головний товар (долар США) і супутні йому "цінності життя".
Обійде Pepsi Кока-колу або... кане в небуття? Двом ведмедям, як відомо, в одному барлозі не місце. У чому сильні і слабкі сторони кожного з гігантів і чого не вистачає кожному з них, щоб перемогти свого конкурента?
Грамотний маркетинг - першопричина перемог Coca-Cola?
Чому Coca-Cola за всіма статтями обходить свого конкурента? Найцікавіше в цій історії суперництва двох напоїв полягає в тому, що, різниці в якості і смаку напоїв між Coca-Cola і Pepsi практично немає, як стверджують дослідники, тобто з закритими очима вам ні за що і ніколи не відрізнити один від іншого (більш того, на численних публічних тестах «наосліп» люди часто віддають перевагу... Pepsi). Іншими словами, різниця між ними така ж, як між карколомними блондинками і брюнетками. Тобто є за великим рахунком ніякої. І в боротьбі між ними перемагає не колір волосся, а... піар, коли хтось з них, завдяки вміння "подати себе" перемагає за всіма стаття свою конкурентку-"подругу".
А ось якщо відкрити очі, ви підсвідомо, швидше за все, виберете все ж Coca-Cola: саме вона стоїть у фірмових холодильниках в кожному кафе, ресторані, барі, супермаркеті і т. д. І про що ж це говорить? Про те, що основний фронт війни між вічними спаринг-партнерами йде не через "смакові якості продукту", а через рекламні і маркетингові ходи битви.
Так все ж, хто і що насправді править у світі безалкогольних напоїв? Як звичайний газований напій - дешевий продукт - зумів завоювати розуми мільйонів людей і приніс компаніям мільярдні доходи? І, нарешті, чому обсяги продажів Pepsi відстають від аналогічних продажів Coca-Cola?
Причини небаченого злету у світі Coca-Cola і Pepsi: двоє зі скриньки однакових з лиця
Так що ж об'єднує Coca-Cola і Pepsi і зробило їх обох фактичними монополістами ринку? Так багато, пояснили експерти Академії Masterforex-V, у т. ч. наступне:
■ обидва напою були придумані фармацевтами і спочатку продавалися в аптеках як збудливий, зміцнюючий, веселить... ліки, здатні поліпшити травлення;
■ продукти майже ідентичні за смаком і можливо складу. На самому початку своєї історії «коли» помітно різнилися: Coca-Cola включала кокаїн з листя коки і кофеїн з горіхів коли, а в складі Pepsi було тільки останнє. Але в самому початку минулого століття компанія перестала використовувати кокаїн, пізніше зі складу Coca-Cola був виведений і кофеїн. На сьогоднішній день Coca-Cola тримає свою формулу в таємниці, в той час, як Валерія Зенькович,керівник відділу комунікацій PepsiCo Ukraine пояснила "Біржовому лідеру", що склад Pepsi не є таємницею і друкується на кожній етикетці напою, в неї входить: питна вода, цукор, діоксид вуглецю, натуральний барвник "цукровий колер", регулятор кислотності ортофосфорна кислота, кофеїн, стабілізатор гуміарабік, натуральний ароматизатор.
1:0 на користь Pepsi, чим далі, тим більше населення будь-якої з країн буде замислюватися, а що воно п'є" і наскільки це шкідливо або корисно.
В результаті, сьогодні Coca-Cola - трохи більше терпка і пузириться, а Pepsi - більш солодка. Тобто різниці майже ніякої немає і користі, як стверджують медики і конкуренти, - теж. Недоброзичливці впевнені, що щодня пити будь-яку з цих солодких напоїв, особливо з дитинства, небажано і навіть небезпечно. Хто ж не чув «страшилки» про те, що в склянці з Coca-Cola можна розчинити шматок м'яса або ковбаси, що копи її використовують у якості розчинника, мовляв, добре відмиває кров з асфальту, крім того, її можна використовувати як засіб для виведення плям, для очищення каналізації, боротьби з накипом в електрочайниках і т. д. насправді, все це під силу будь-якій рідині, де є лимонна кислота;
■ увагу до технологічних досліджень. Приміром, сьогодні обидві компанії працюють над створенням пластикових пляшок з екологічно чистого пластику для своїх топових брендів. Першою включилася в цей производствоСоса-Cola, вона обіцяє, що вся її пластикова тара буде не менш ніж на 30 відсотків складатися з рослинного матеріалу, Pepsi ж збирається випередити свого конкурента у виробництві тари з стовідсотково рослинної сировини (обгортки качанів, апельсинова кірка, соснова кора і т. д.).
■ боротьба між ними сама перетворилося у шоу піару обох, за яким світ забув про те, що йде третім, четвертим йди двадцятим на цьому ринку.
Як бачимо, подібності між Coca-Cola і Pepsi багато, мабуть, більше, ніж відмінностей. На перший погляд здається, що їх різниця настільки незначна, що нею можна легко знехтувати. Але тоді виникає закономірне питання, чому ж Coca-Cola завжди попереду - на крок-півкроку, але попереду, а Pepsi - завжди позаду, і поки немає фактів на користь того, що вони поміняються місцями. Загалом, виходить двоє зі скриньки, однакових... або все ж не дуже?
Уявіть: ви робите такий же товар, як і ваш конкурент, але він 100 років другий, а ви перший. Так у чому ж причини і досвід перемоги?
Піар битва брендів: у чому ж Coca Cola сильніше Pepsi
Що хто посіє в юності, те й пожнеш в зрілості? У чому ж все-таки різниця між Coca-Cola і Pepsi, чому вже століття остання не може вийти з тіні більш успішного конкурента? Зрозуміло, що відповідь на це питання не має нічого спільного з поліпшенням складу Coca-Cola. Формули напоїв і тієї, і іншої компанії залишаються по суті незмінними ось уже сто років.
Спробуємо відповісти на питання, у чому сильна Coca-Cola, у чому її перевага?
- історично Coca-Cola з'явилася на 12 років раніше, ніж Pepsi, в торгівлі - це пристойний термін, з-за цього вона першою випустила напій і застовпила за собою ринкову нішу. Назва Pepsi газована вода отримала в 1902 році, коли продажі Сola вже складали 120 тис. доларів. Загалом, Pepsi дісталася незавидна роль другого, який завжди женеться за лідером, але так і не наближається до нього. Апріорі ставши наздоганяючої Pepsi, економлячи і бажаючи скоротити шлях (наздоганяти - це значить скоротити шлях), відверто копіювала Coca-Cola, просувалася на ринок як напій, схожий на Cola (що знайшло своє відображення і в назві нової газованої води);
- найбільш впізнаваний бренд. З'ясувалося, що впізнаваність Coca-Cola в світі дорівнює 98 відсоткам(!), тобто майже кожна людина на Землі знає, що таке Cola. Сьогодні вона - головний американський бренд, символ США, а двох однакових символів бути не може, інакше - девальвація символу;
- найдорожчий бренд 2011 року, втім, як і попередні 12 років в Америці (Interbrand 2011), і вартість її марки тільки зростає;
- висока креативність і краса реклами у Коли, - вважають експерти. Атмосферу свята піарники Коли здатні створити краще кого-небудь на нашій планеті.