Днями ЄС ввели мито розміром 50% на американський віскі, а США своєю чергою - 200% на вина та шампанське з країн ЄС. Таким чином алкоголь в США та ЄС може суттєво здорожчати.
РБК-Україна (проєкт Styler) розібралося, чи вплине це на українців і чи варто запасатися алкоголем.
Як відповідь на попередні торгівельні обмеження США для Європи, ЄС заявив про плани ввести 50-відсоткове мито на американський віскі.
Президент США Дональд Трамп не залишився осторонь, заявивши про можливість введення 200-відсоткового мита на вина і шампанське з Європейського Союзу. За його словами, це підтримає американських виробників алкоголю.
"Якщо цей тариф не буде негайно скасовано, США незабаром введуть 200% тариф на всі вина, шампанське та алкогольні продукти, що походять із Франції та решти країн ЄС. Це буде чудово для винного та шампанського бізнесу в США", - написав очільник Білого дому.
За словами експертів алкогольних маркетів WineTime, український ринок спиртних напоїв тарифні війни США і ЄС не повинні зачепити.
"Скоріш за все просто американські виробники будуть зменшувати об'єм виробництва. Для них це не критично. Ми не входимо в ЄС, тому імпортуємо міцні напої напряму, а не через транзит", - йдеться в коментарі.
А от у США вартість може знизитися, зокрема, й на вина.
"Ціни можуть знизитися, оскільки є поточне виробництво, яке планують реалізовувати, щоби покрити свої витрати. Відповідно для того, щоби звільнити місце для нового врожаю, вони можуть знизити ціни або шукати нові ринки збуту", - розповідають у WineTime.
У довгостроковій перспективі ціна за літр може зрости. Однак зараз скуповувати ящиками американський бурбон і віскі (Jim Beam, Wild Turkey, Woodford Reserve, Old Forester Jack Daniel’s, Mellow Corn та інші) не варто.
В Україні активно розвиваються крафтові виробники алкогольних напоїв. Але замінити американські напої "своїми силами" не вийде.
"У нас виробляють високої якості горілку, розвивається крафтове виробництво міцного алкоголю, але якісного віскі в стилі "Бурбон" немає. Малі крафтові виробники виготовляють якісний продукт, проте здебільшого вони орієнтовані на смак скотчу або ірландського віскі", - каже президент Асоціації сомельє України Іван Бачурин.
У WineTime додають: крафтові зернові дистиляти не виходять широко на ринок, адже маленькі виробники не можуть собі дозволити ліцензію, яка наразі необхідна.
"Якщо порівняти їх з гігантами виробників США, вартість літра суттєво вища в Україні. Тому говорити про пряму конкуренцію ціна-якість сьогодні зарано", - пояснюють експерти.
Проте є альтернатива, а саме витримані виноградні дистиляти, тобто бренді. В Україні працює доволі активне виробництво, яке може задовільнити внутрішній попит.
Вас також може зацікавити: