ЄС розширює санкції: "дочка" Lukoil під ударом за зв’язки з тіньовим флотом РФ, - Bloomberg
Фото: дочірня компанія нафтового гіганта Lukoil потрапить під санкції
Європейський Союз розширює санкції, націлившись на "дочку" російського нафтового гіганта Lukoil - компанію Litasco. Її підозрюють у причетності до діяльності "тіньового флоту" РФ.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Bloomberg.
За даними видання, ЄС розглядає введення санкцій проти Litasco Middle East DMCC, торгового підрозділу Lukoil у Дубаї, як частину нових заходів, спрямованих на протидію "тіньовому флоту" Москви.
Цей крок, зазначає Bloomberg, стане першим випадком, коли Захід намагається запровадити санкції проти підрозділу Litasco з моменту вторгнення Росії в Україну.
За сприяння "тіньовому флоту"
Нові санкційні пропозиції потребують підтримки всіх держав-членів і можуть змінитися перед їхнім прийняттям. Вони є частиною 17-го пакету санкцій ЄС проти Москви через її вторгнення в Україну, оскільки блок намагається посилити тиск на Кремль, впливаючи на доходи РФ від енергоресурсів.
Litasco Middle East піддається санкціям через звинувачення в сприянні розвитку так званого "тіньового флоту" суден, що перевозять російську нафту, попри заборону.
Компанія зазнала втрат персоналу після того, як Росія розпочала вторгнення в 2022 році. Однак Litasco останнім часом відновлюється, набираючи торговців у різних офісах по всьому світу.
Загалом, за даними Bloomberg, санкції торкнуться близько 60 осіб та близько 150 суден, що збільшить кількість суден, які потрапили під обмеження ЄС, до понад 300.
ЄС планує прийняти цей пакет санкцій пізніше цього місяця.
"Тіньовий флот" Росії
Нагадаємо, за даними Головного управління розвідки Міноборони України, Росія сформувала потужний "тіньовий флот", який нараховує до тисячі здебільшого застарілих суден загальним дедвейтом понад 100 мільйонів тонн. У 2023 році таких танкерів було близько 600, але за рік їхня кількість суттєво зросла. Москва витратила понад 10 мільярдів доларів на формування цього флоту після запровадження цінового обмеження на її нафту у грудні 2022 року.
Ці судна забезпечують до 70% експорту російської нафти морським шляхом. Більшість із них зареєстровані під зручними прапорами Панами, Габону, Островів Кука, Ліберії та Маршаллових островів. Їхні власники та компанії-оператори часто базуються в Китаї, Індії, ОАЕ, Туреччині, на Сейшелах та в інших країнах. Щоб приховати маршрути й походження нафти, судна змінюють назви, реєстрацію, вимикають системи ідентифікації та змішують російську нафту з іншими сортами.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.