Як не дивно, прямої відповіді на це запитання в українських ПДР немає – при тому що від неї залежить безпека дитини. Автожурналісти rbc.ua розбирались з кількома пунктами Правил і викладають їх доступною мовою.
Про вік та зріст дитини, якій можна їздити на передньому сидінні авто, читайте в матеріалі РБК-Україна.
По-перше, в параграфі 21 "Перевезення пасажирів" українських Правил дорожнього руху (редакція станом на 14.02.2025) йде мова про те, що не можна перевозити "дітей, зріст яких менше 150 см, у транспортних засобах без використання дитячих утримуючих систем". Тобто дитину меншу за півтора метри зростом можна возити тільки в дитячому кріслі чи на підставці-бустері.
А кількома абзацами нижче (п. 21.13) бачимо пояснення, що "дитячі утримуючі системи встановлюють на місцях для сидіння, крім першого ряду". Значить, на передньому сидіння дітям можна їхати тільки без автокрісла (бустера) – а без нього у нас в авто їздять тільки діти зростом вище 150 см.
Відтак, на передньому сидінні авто в Україні можна їздити дітям вищим за 1,5 м. Але це не все.
Той самий трохи суперечливий п. 21.13 ПДР говорить, що на сидінні першого ряду таки можна возити дітей у "дитячих утримуючих системах". За умови що ця система встановлюються проти напрямку руху і розміщується у ній дитина віком до трьох років. І якщо буде відключена фронтальна подушка безпеки на торпедо проти цього сидіння.
Тобто маємо другу категорію дітей, яким можна сидіти в авто на передньому сидінні – малюків віком до 3-х років. При тому надійно зафіксованих в кріслі-колисці у положенні обличчям назад.
Тут доречно буде нагадати, що найдосконаліше і найдорожче дитяче автокрісло (люлька) не матиме сенсу, якщо пасажир у ньому не пристебнутий як слід. Гірше того, неправильно прокладений через крісло ремінь безпеки у випадку ДТП може додатково травмувати дитину.
Принцип правильного використання дитячого крісла нескладний – треба точно дотриматись інструкції виробників крісла і автомобіля. Але основні принципи однакові:
На жаль, процес встановлення крісла і розміщення у ньому дитини потребує певного часу і зусиль з боку когось з батьків. Через що і дорослі, і малі пасажири можуть нервувати і порушувати вищезгадані правила кріплення. Тому радимо відпрацювати процедуру завчасно, влаштувавши таке собі тренування – коли на це є час і спочатку без малого пасажира.
При підготовці статті були використані матеріали AutoBild та Autocentre.
Нагадаємо, нещодавно РБК-Україна розповідало, чого не можна робити на машині з автоматом.