ua en ru

Штрафи до 34 тисяч: що чекає українців після повернення техогляду

Штрафи до 34 тисяч: що чекає українців після повернення техогляду Техогляд авто в Україні (Фото: колаж РБК-Україна)

Про законопроект про обов'язковий техогляд українці можуть висловитися до 26 березня

Техогляд в Україні збираються повернути на основі законопроекту, який був розроблений Директоратом з безпеки на транспорті Мінінфраструктури. Документ з'явився у відкритому доступі на сайті міністерства, і в даний час знаходиться на стадії обговорення.

Так, українці можуть висловитися про нього до 26 березня, в тому числі й внести пропозиції до проекту акта. Для цього можна скористатися електронною поштою aleksandrov@mtu.gov.ua.

Позаплановий техогляд може бути призначений після ДТП, у разі перереєстрації чи переобладнання транспортного засобу.

Крім того, планують запровадити також придорожній техогляд.

Додамо, що стежити за виконанням буде новий орган - Бюро безпеки експлуатації колісних транспортних засобів.

Що пропонується в законопроекті, для якого транспорту техогляд стане обов'язковим, та які передбачені штрафи

Техогляд обов'язковий для:

  • Комерційного транспорту (як і зараз)
  • Легкових авто - через 4 роки від випуску, після - кожні 2 роки
  • Таксі - через 1 рік від випуску, після - щорічно
  • Автобусів (більшість 8 місць без водія) - через 1 рік від випуску, після - кожні півроку
  • Вантажівок масою до 3,5 тонн - через 4 роки після випуску, після - раз на 2 роки
  • Вантажівок масою понад 3,5 тонн - через 1 рік від випуску, після - щорічно
  • "Будинків на колесах" - через 1 рік після випуску, далі - щороку
  • Колісних тракторів - через 4 роки від випуску, потім раз на 2 роки
  • ТЗ, що перевозять небезпечні вантажі, - через 1 рік від випуску, пізніше - кожні 6 місяців
  • Спецтранспорту - через 1 рік від випуску, після - щорічно
  • Мототранспорту з об'ємом двигуна 125 куб. см і більше або електродвигуном потужністю 4 кВт і більше - через 2 роки від випуску, потім - кожні 2 роки.

Кому техогляд не потрібний:

  • ТЗ із конструкційною швидкістю не більше 25 км/год
  • Колекційний і ретротранспорт, який не експлуатується
  • Спортивні авто, які використовуються тільки на змаганнях
  • Дипломатичні ТЗ
  • Спецтранспорт для перевезення обладнання цирку і атракціонів з максимальної конструктивної швидкістю 40 км/год
  • ТЗ із об'ємом двигуна не більш як 50 куб. см
  • Колісні трактори з максимальною швидкістю 40 км/год
  • Технічні ТЗ для агрокомплексу

Штрафи:

  • За прострочення техогляду - 3400 гривень
  • За повторне прострочення техогляду протягом року - 17 тисяч гривень
  • Якщо посадові особи не виконують свої обов'язки, заважають техогляду - від 17 до 34 тисяч гривень
  • Вводиться особиста відповідальність експерта з питань техогляду.

Як повідомлялося раніше, в Україні за нехтування обов'язковим техоглядом автомобілів, який хочуть ввести з 2020 року, водіїв чекає накладення санкцій.