Повернути товар в магазин за Законами України можна протягом 14 днів після покупки. У деяких випадках його можна не повернути, а обміняти на аналогічний. Є важлива умова - товар повинен бути невикористаним і неушкодженим.
Як правильно повертати товари в магазини й при цьому отримати свої гроші, розповіли юристи порталу Юридичної допомоги.
Будь-яка покупка в магазині - це договір між споживачем і продавцем. Договір цей Усний, але він підтверджується і документально, чеком або накладною.
Повернути можна тільки той товар, який не пошкоджений і не був використаний. Товарний вигляд повинен бути збережений. Покупцеві знадобиться товарний і касовий чек, пломби або ярлики.
Якщо покупець пішов з магазину в новому взутті та по дорозі додому зрозумів, що промахнувся з розміром – назад такий товар можуть не прийняти, оскільки взуття вже була використане.
Якщо ви вирішили обміняти товар на аналогічний, то в магазині повинна бути така заміна. Якщо такої заміни немає, то вам можуть запропонувати вибрати з асортименту рівнозначну заміну.
Якщо немає можливості обміну, то покупцеві повинні повернути гроші за товар або можуть запропонувати почекати, коли аналогічний товар знову з'явиться у продажу. У такій ситуації продавець зобов'язаний повідомити покупцеві про надходження необхідного товару.
За загальними правилами, гроші за товар повертають відразу. Якщо немає можливості виплатити покупцеві гроші в день звернення, продавець повинен це зробити протягом 7 днів після розірвання договору.
Товарний або касовий чек є підставою для обміну або повернення товару і такий документ служить доказом, що Ви купили товар саме в цьому магазині.
Але в ситуації, коли чек був втрачений або покупець його просто не взяв при покупці, то повернути товар теж можна. Для цього потрібно написати заяву на ім'я директора магазину про отримання копії товарного чека.
У магазинах з розрахунково-касовими апаратами стрічки з даними про продаж зберігають не менше 3 років. Допоможе також і виписка з банківського рахунку, якщо ви розрахувалися за покупку карткою.
Якщо з адміністрацією магазину домовитися не вдалося, то можете зажадати запис з камери спостереження і використовувати ці дані як доказ в суді.
При порушенні прав споживача покупець спочатку звертається до адміністрації магазину і намагається розв'язувати питання.
Якщо претензія не була прийнята або розглянута, переговори ні до чого не привели, покупець може звернутися в Держпродспоживслужбу зі зверненням про порушення законодавства і прав споживача.
Якщо і таке звернення не дало результату, то споживач має право звернутися до суду.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, як не дати себе обдурити при зважуванні товарів на вагах.