ua en ru

Японські автоконцерни можуть втратити свої позиції в Україні, поступившись корейським і європейським брендам, - експерти

Японські автоконцерни, на які припадає 19% всього авторинку України, можуть втратити свої позиції, поступившись корейським і європейським концернам, вважають експерти. Toyota, Honda, Mazda і Suzuki очікують зниження продажів цього року і визнали наявність проблем з поставками машин в Україні, що виникли через березневі стихійні лиха. Про це пише видання "Комерсант-Україна".
Землетрус в Японії вплинув на роботу заводів Honda по всьому світу - виробничі майданчики працюють на 50% потужностей у зв'язку з перебоями у постачанні комплектуючих, повідомила вчора компанія "Хонда Україна". Тільки з середини року заводи Honda будуть готові повністю відновити заплановані обсяги виробництва. У компанії розраховують, що її продажі в Україні в цьому році складуть 4 тис. автомобілів - 73% річного плану.
Скорочення продажів очікують також в Toyota, Mazda і Suzuki. "Приблизно на 10% влітку знизяться продажі Nissan. Але дефіцит автомобілів у цей період ми постараємося компенсувати за рахунок збільшення поставок з кінця серпня", - говорить гендиректор "Ніссан Мотор Україна" Андрій Нестеренко. "За Mazda ми очікуємо скорочення на 15%, - говорить гендиректор "Авто Інтернешнл" (офіційний імпортер Mazda і Suzuki) Олена Дуніна. - Перебої в постачаннях окремих моделей Suzuki ми компенсуємо за рахунок автомобілів із заводу в Угорщині, хоча дефіцит по року може скласти 2-4%".
Набагато менше від катастрофи в Японії постраждали заводи Mitsubishi. "Вони розташовані далеко від подій катастрофи, і проблем з постачаннями у нас не передбачається", - говорить директор зі стратегічного та корпоративного розвитку групи компаній "Ніко" (офіційний імпортер Mitsubishi) Максим Рабінович.
Дефіцитом японських автомобілів можуть скористатися конкуренти. "Ми вже домовилися з виробником про збільшення квот на деякі моделі і ведемо переговори по інших", - говорить директор департаменту по зв'язках з громадськістю "Рено Україна" Ірина Гон. Але в короткі терміни багатьом компаніям збільшити продажі буде складно - квоти, зазначені в річному плані продажів, змінити буває складно, говорить віце-президент корпорації "Богдан" (імпортер і виробник Hyundai) Володимир Гунчик.
Частка японських автовиробників на українському ринку становить 19% в 2010 році, або 35 тис. автомобілів (дані AUTO-Consulting). Вже влітку імпортери японських автомобілів в цілому можуть втратити 5-6% ринку, вважає гендиректор AUTO-Consulting Олег Омельницький. "У першу чергу цим скористаються корейські виробники, такі як Hyundai, Kia, так як за ціною вони співвідносяться з японськими, - вважає експерт. - У другу - європейські автовиробники Renault, Peugeot, Volkswagen, Citroen, FIAT. Але їм буде складніше конкурувати з корейськими, тому що ціноутворення йде в прив'язці до євро, який зараз нестабільний".