ua en ru

У Росії відправлять на позачергову діагностику близько 30 тис. товарних вагонів

Росія найближчим часом відправить 30 тис. вагонів в вагоноремонтні депо для позачергової діагностики литих деталей візків і їх заміни в разі потреби. Позачергова діагностика лиття коштує близько 3 тис. дол, тобто загальні витрати власників рухомого складу можуть скласти приблизно 90 млн дол. Про це пише "Комерсант-Україна".

У прес-службі ВАТ "Російські залізниці" (РЖД) повідомили, що за підсумками наради в Мінтрансі "потенційно небезпечними" визнані вагони з литтям Кременчуцького сталеливарного заводу (КСЗ) 2010 р. випуску і бічними рамами російського "Алтайвагон", виробленими в лютому, квітні і червні 2010 р. Всього в зоні ризику, як уточнили в монополії, знаходиться близько 30 тис. вагонів, тобто 3% парку. Їх експлуатацію РЖД призупинили "до рішення федеральних органів". Вже найближчим часом ці 30 тис. вагонів доведеться відправити в вагоноремонтні депо для позачергової діагностики литих деталей візків і їх заміни в разі потреби.

Спочатку ВАТ РЖД заборонило експлуатацію майже втричі більше вагонів. З кінця минулого тижня перший віце-президент ВАТ РЖД Вадим Морозов зажадав відставляти вагони з литтям Кременчуцького заводу 2010 і 2011 рр.. випуску і "Алтайвагон" 2010 р. в. За даними НП СОЖТ (об'єднує всіх великих операторів), зупинялося близько 100 тис. вагонів, тобто 10% парку.

У НП СОЖТ кажуть, що точну кількість заборонених до експлуатації вагонів буде відомо протягом тижня, коли всі вони закінчать вантажно-розвантажувальні операції.

"Зупинка декількох десятків тисяч вагонів заб'є інфраструктуру, можливий також сплеск цін на литво та ремонт", - вважає джерело на ринку.

Виконавчий директор Об'єднаної вагонної компанії Дмитро Бовикін зазначає, що позачергова діагностика лиття коштує близько 3 тис. дол, тобто загальні витрати власників рухомого складу можуть скласти приблизно 90 млн дол. І це без урахування втрат від простою і покупки нових деталей у разі виявлення браку. "Є інформація, що вже найближчим часом по Кременчуку можуть звузити заборону до конкретних партій лиття", - додав Бовикін.

Представники КСЗ побоюються додаткових витрат на заміну бракованого лиття. У Ространснагляді відмовилися коментувати ситуацію "до підготовки відповідних приписів".

У Мінтрансі розуміють, що ситуація може викликати сплеск цін на литво, уточнило джерело видання, знайоме з ситуацією. До 15 квітня міністерство направить звернення у Федеральну антимонопольну службу з проханням встановити контроль над ринком великогабаритного вагонного литва "і реагувати у разі необгрунтованого зростання цін".

Читайте також: КСЗ знову може поставляти продукцію в Росію