У "ГСС" підвищили ціну на літак SSJ-100 на 12% - до 35,4 млн дол
У російському ЗАТ "Цивільні літаки Сухого" ("ГСС"; виробник SSJ-100) ухвалили рішення підвищити ціну на свою продукцію, заявив вчора старший віце-президент "ГСС" по роботі із замовниками Ігор Сирцов. За його словами, зараз базова версія літака SSJ-100 (перевозить 70-100 осіб) коштує 35,4 млн дол., а версія із збільшеною дальністю польоту (LR) - 36,2 млн дол. (у каталожних цінах). Раніше вони коштували 31,7 і 32,3 млн дол. відповідно, ціна на ці літаки не мінялася з 2010 року. У "ГСС" 12-процентне зростання пояснюють передбаченою в бізнес-плані ескалацією ціни. Про це пише видання "Комерсант-Україна".
Сирцов стверджує, що нова вартість SSJ приблизно на 15% нижче за каталожні ціни на літаки конкурентів - російського Ту-334, українського Ан-148 (виробляється також у Росії) і Ан-158, японського Mitsubishi Regional Jet, Бразільського Embraer E-jet, китайського (Arj21) і канадського Bombardier CRJ. Втім, SSJ навіть до подорожчання коштував дорожче за свого найближчого конкурента на російському ринку - регіонального літака Ан-148 (70-80 крісел) і його подовженої версії Ан-158 (до 99 крісел). "Каталожна ціна наших літаків складає 25-30 млн дол., і навряд чи вона підвищиться. Ан-148 вже знаходиться на межі ринкової ціни. Це дорогий літак і виробникам потрібно терміново зменшувати його собівартість", - відзначив прес-секретар російської лізингової компанії "Ільюшин Фінанс Ко" (ІФК; просуває Ан-148 на російському ринку) Андрій Липовецький.
Віце-президент лізингової компанії Avia Solutions Group Олександр Ланецький вважає, що подорожчання SSJ навряд чи негативно позначиться на обсягах реалізації "ГСС". "У будь-якому випадку основні продажі цього літака відбуваються через політичні канали. У проект SSJ було вкладено багато грошей і главу російської "Об'єднаної авіабудівної корпорації" Михайла Погосян активно просуває цей літак. Авіакомпаніям доводиться замовляти SSJ, навіть якщо вони хочуть придбати економічніший Ан-148", - говорить Ланецький. Зараз "Аерофлот" експлуатує п'ять SSJ, серед інших російських перевізників постачання літака чекають "Трансаеро", Utair, "Якутія" і "Газпром-авіа".