ua en ru

Результати партій на місцевих виборах не є показником того, яку підтримку партії здобудуть на парламентських чи президентських,-Ю.Ключковський

Результати, отримані різними політичними силами на нещодавніх місцевих виборах в Україні, не можуть слугувати показником того, яку підтримку виборців певні партії здобудуть на парламентських чи президентських виборах. Про це на радіо «Свобода» говорив депутат Верховної Ради Юрій Ключковський.

Навівши як приклад партію «Сильна Україна», Юрій Ключковський зауважив: «...Її результат на місцевих виборах показав, що це не президентські вибори, і ситуація кардинально змінилася для цієї партії. Сьогодні вже під сумнівом, який результат вона могла б отримати на парламентських виборах, хоча ще недавно її вважали третьою силою. Тому те, що було на місцевих виборах, я ще раз хочу підкреслити,- в умовах, коли половина виборців проігнорувала голосування,- ніяк не показує, що може відбутися на парламентських».

«Однак я далі підкреслюю те, що деперсоніфікація виборів за закритими списками дійсно шкодить якості парламенту і шкодить зв'язкам депутатів з виборцями. Тому відкриті списки - це було би значно краще і, з моєї точки зору, це краще, ніж змішана система»,- стверджує парламентарій.

«У Верховній Раді є кілька законопроектів з різними варіантами системи відкритих списків,- повідомив депутат,- ... є проект кодексу виборчого, теж передбачені відкриті списки і регіональні. Але, очевидно, такий варіант не влаштовує тих, хто сьогодні ухвалює рішення».

Депутат парламенту Ю.Ключковський - один з авторів закону про вибори Президента України, що за ним проводили вибори 2004 р., переконаний, що «потрібно проводити аналіз на корупціогенність виборчої системи. Яка система найбільше розкладає виборців, яка система найбільше спокушає їх на те, щоб їх купували, і в якій системі найбільше грошей іде не на організацію виборів, а на задобрювання виборців і на спокушення їх проголосувати за конкретного кандидата. На превеликий жаль, саме цим характеризується мажоритарна виборча система. Тому мені здається, що перехід до змішаної системи - в принципі, теоретично, абсолютно нормальний. Однак в наших умовах, по-перше, він не ліквідує проблем закритих списків. Оскільки половину депутатів будуть обирати за закритими списками, а другу половину - в одномандатних округах буде змагання великих грошових мішків. Хто більше купить виборців, той пройде до парламенту».