ru ua

Близько половини українців скоротили обсяги споживання цитрусових, - УКАБ

Близько половини українців скоротили обсяги споживання цитрусових, - УКАБ

За підсумками дослідження, проведеного асоціацією "Український клуб аграрного бізнесу" спільно з агентством "AgriSurvey", 44% вітчизняних споживачів скоротили споживання цитрусових фруктів в 2014 р Про це йдеться в повідомленні прес-служби УКАБ.

"Скорочення обсягів споживання цитрусових експерти пояснюють подорожчанням даної групи товарів. Адже ціни на мандарини зросли на 78% порівняно з минулим роком. Зараз на оптових ринках мандарини реалізуються в середньому по 21-29 грн. / кг, в роздрібних мережах вартість сягає 30- 38 грн. / кг. ", - йдеться в повідомленні.

Виходячи з даних, 32,9% респондентів скоротили споживання на 10%, 35,4% оцінили скорочення в 10-50%, а 31,6% рідше вживають в їжу цитрусові фрукти більш ніж в два рази відносно 2013 Друга за величиною група респондентів - 32 % - вказала, що рівень споживання залишився на колишньому рівні, і лише 23% опитаних частіше ніж раніше їдять різні види цитрусових.

Крім того, результати опитування підтверджує митна статистика. Так, в 2014 р було імпортовано 329,2 тис. тонн цитрусових фруктів, що на 25,8% менше, ніж в 2013 р Водночас доларові ціни на фрукти знизилися на 7% в середньому. Тому якби українські імпортери закуповували ці товари за торішніми цінами, то їх вартість на ринку України була б більшою ще на 1,5-2 грн. / кг.

"В цілому оператори ринку повідомляють про скорочення попиту на цитрусові фрукти з боку населення, що обумовлено продовженням девальваційних процесів, а відповідно і зростанням цін реалізації. У зимовий період зазвичай попит на цю категорію товарів ріс, однак зараз продавці цього не підтверджують", - зазначив експерт аграрних ринків УКАБ Ігор Остапчук.

До слова, заробітна плата українців за 2014р. виросла в середньому лише на 5,9%, що в умовах загальної інфляції зменшує споживчий кошик українців, які виключають з неї товари не першочергової необхідності.

Нагадаємо, в 2014 р. вартість новорічного столу зросла в середньому на 20-30%.