ua en ru

Мінінфраструктури: Розроблено пропозиції удосконалення нормативної бази, що регулює внутрішні пасажирські перевезення

Згідно з рішеннями, прийнятими на круглому столі під головуванням віце-прем'єр-міністра України, міністра інфраструктури Бориса Колеснікова щодо питань нелегальних автоперевезень, було розроблено відповідні пропозиції стосовно удосконалення нормативної бази, яка регулює сектор внутрішніх пасажирських перевезень, зокрема у частині переведення діяльності нелегальних автоперевізників у законодавче поле. Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.

Своїми зауваженнями до вже існуючих правових документів і пропозиціями до їх удосконалення та розробки нових представники Генпрокуратури, МВС, Укртрансінспекції, ВААП, Мінекономрозвитку, ДПС та інших відомств поділилися під час засідання Міжвідомчої групи по напрацюванню заходів по виправленню зростаючих негативних тенденцій на ринку надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом під головуванням директора Департаменту автомобільного транспорту Дмитра Петухова.

Учасники Міжвідомчої групи повністю підтримали рішення дозволити працівникам Укртрансінспекції зупиняти автобуси для перевірки дотримання норм законодавства про автотранспорт, а також запровадження ефективної системи штрафних санкцій, серед яких вилучення транспортного засобу та відправлення його на штрафмайданчик. За умови ухилення від сплати штрафів, накладених на перевізників працівниками Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, буде анульовано ліцензію перевізнику. У рамках засідання пролунала й пропозиція ліквідувати Апеляційну раду, а питання віміни/поновлення ліцензії між Укртрансінспекцією та перевізником вирішувати виключно у судах.

Також з порядку проведення конкурсу на визначення маршруту запропоновано вилучити обов'язкову норму погодження організатором перевезень паспорту регулярного автобусного маршруту. Дію дозволів на перевезення на маршруті переможцю конкурсу пропонується продовжити до 7 років. Крім того, до участі у конкурсі не допускатимуться перевізники з переобладнаними з вантажівок автобусами.

Як йдеться у повідомленні, зазнає змін і Податковий кодекс України у частині створення рівних умов оподаткування усіх суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на ринку пасажирських перевезень.

Питання тарифів на регулярних автоперевезеннях пасажирів теж піднімалося у ході засідання. Присутні виступили за вільне тарифоутворення, а також запропонували встановити обов'язкову форму квитка на проїзд.

Крім того, буде розроблено порядок відкриття та закриття автобусних маршрутів загального користування та створено Єдиний реєстр цих маршрутів. Диспетчерський контроль за роботою автобусів на маршрутах загального користування здійснюватиметься з використанням глобальної системи супутникового позиціонування.

Усі ці пропозиції ще раз розгляне кожне відомство окремо і на черговому засіданні, яке заплановане на 29 лютого, озвучить свої корективи. А потім розпочнеться розробка відповідних нормативно-правових документів, впровадження яких сприятиме зацікавленню нелегальних перевізників працювати у межах законодавства.

Наразі у Мінінфраструктурі завершується робота з розробки змін до держбюджету на 2012 р., якими передбачені видатки на компенсацію відсоткової ставки кредитів банків перевізникам на купівлю вітчизняних автобусів середньої, великої та надвеликої місткості.

Також на завершальному етапі підготовка документів щодо обов'язкового використання на міжміських та міжнародних маршрутах автобусів, обладнаних обмежувачем швидкості та пасажирськими сидіннями з ременями безпеки.

Зауважимо, що до врегулювання питання боротьби з нелегальними перевізниками долучаться й обласні та місцеві органи влади, оскільки вони виступають організаторами перевезень.

Нагадаємо, в рамках боротьби з нелегальними автоперевізниками Мініфраструктури працює над створенням реєстру місць стихійного скупчення нелегальних автоперевізників і пасажирів.