ru ua

Медведчук: Перший крок до реформування судової системи може виявитися безрезультатним

Перший крок до реформування судової системи може виявитися безрезультатним. Таку думку висловив лідер Громадського руху "Український вибір" Віктор Медведчук.

"Демократична" українська влада настільки рішуче заявила про намір провести судову реформу за принципом "все зруйнуємо вщент", що підготувала одразу три законопроекти. Перший - так званий президентський варіант - розроблений Конституційною комісією. Як повідомив представник України у Венеціанській комісії Володимир Пилипенко, його позитивно оцінила ВК... Другий проект, підготовлений членами "Реанімаційного пакету реформ" і відправлений до Венеціанської комісії на експертизу разом з проектом Конституційної комісії... Однак найбільший інтерес представляє третій - прем'єрський - варіант судової реформи. В той же день, коли Венеціанська комісія озвучила свій вердикт щодо запропонованих Києвом проектів судової реформи, прем'єр-міністр України зробив епохальну заяву", - заявив він.

Політик здивувався, на якій підставі прем'єр взявся реформувати судову систему.

"Мало того, що це поза компетенцією Кабміну, це ще й порушення основоположного принципу Конституції України - принципу поділу влади на законодавчу, виконавчу і судову. Кабмін, підміняє собою Конституційну комісію, - це ноу-хау демократії по-українськи.

Ще одне питання, яке хотілося б задати української "консолідованої" влада: чому єдина коаліція пропонує кілька альтернативних проектів?", - зазначив він.

За його словами, перший крок до реформування судової системи, зроблений після невиправдано тривалого топтання на місці, може в кращому випадку виявитися безрезультатним, а в гіршому - привести до формування в Україні диктатури правового нігілізму.

"Українські політики, прагнучи отримати якомога більше владних повноважень, забули про одну просту істину: реформа правосуддя не повинна бути заручницею політичних ігор і чиїхось амбіцій. Тому що від її успішної реалізації залежить розвиток не тільки судової влади, але й інших не менш важливих сфер життя держави, відновлення довіри до судів, покращення інвестиційного клімату в країні, її економічне зростання. Однак про інтереси Української держави "реформатори" думати не звикли. Для них головне - влада, повна і неподільна", - резюмував він.