ua en ru

На посаду нового глави "Укрзалізниці" є 4 кандидата, - ЗМІ

На посаду нового глави "Укрзалізниці" є 4 кандидата, - ЗМІ

Журналісти спробували розібратися в ситуації навколо УЗ

Після звіту голови правління "Укрзалізниці" Войцеха Бальчуна перед урядом залізницю може очолити один з чотирьох кандидатів, пише видання "Бізнес".

За даними журналістів, найбільш активно в кулуарах обговорюються кандидатури першого заступника міністра та голови наглядової ради УЗ Євгена Кравцова, колишнього керівника компанії Олександра Завгороднього, членів правління Сергія Михальчука і Ремігіуша Пашкевича.

Автори матеріалу заявляють, що всіх чотирьох фігурантів списку може об'єднувати той факт, що до їх призначення на посади в "Укрзалізниці" тим або іншим чином нібито мав відношення "таємничий куратор" транспортної галузі від АПУ Михайло Бейлін. Журналісти вважають, що призначення жодного з кандидатів не призведе до реформ в "Укрзалізниці".

Наголошується, що Ремігіуш Пашкевич може бути людиною певного громадянина Росії Станіслава Лєснікова, "смотрящого радника" від російських перевізників в УЗ.

"З корупційних схем на Пашкевича нібито зав'язані незаконні підключення до енергосистеми "Укрзалізниці", за які збирається "чорний нал". Саме частину цієї схеми нещодавно викрила СБУ. Однак сам Пашкевич у зведеннях не фігурував", - підкреслює видання.

Автор зазначає, що ще один кандидат – Олександр Завгородній – залізничник з 20-річним стажем, "від сохи". Він вже був виконуючим обов'язки голови УЗ при міністрі Андрію Пивоварському.

При цьому, журналісти підкреслюють, що саме при Завгородньому в "Укрзалізницю" почали впроваджувати людей скандального екс-глави Держінвестпроекту Владислава Каськіва, яких "за збігом обставин" також називають наближеними до Лєснікова.

Також видання зазначає, що фірма сина і брата Завгороднього регулярно брала участь у тендерах на "Придніпровській залізниці", в тому числі, по будівництву вокзальних вузлів, а також по обслуговуванню шляхів.

З кінця 2000-х ще при Михайлі Костюку заступник гендиректора УЗ був і нинішній член правління Сергій Михальчук. За даними журналістів, його називали представником інтересів братів Дубневичів. Згідно з даними ЗМІ, Михальчук здійснює контроль над будівельним департаментом, департаментом пасажирських перевезень, сектором промислового виробництва (кар'єри, заводи ЗБК і т. д.) і над департаментом закупівельної роботи.

Найбільше шансів очолити правління "Укрзалізниці", за даними видання, у нинішнього глави спостережної ради УЗ та першого заступника міністра інфраструктури Євгена Кравцова.

"Як юрист він починав працювати в компанії Asters, раніше відомої як "Шевченко, Дідковський і партнери" того самого скандального екс-міністра екології Ігоря Шевченка. Там же в цей же час працював радником відомий Михайло Бейлін. За словами екс-заступника міністра інфраструктури Володимира Шульмейстера, Кравцова в міністерство і на УЗ просував міністр внутрішніх справ Арсен Аваков, а недоторканність молодого чиновника повинна була стати умовою призначення на міністерську посаду Володимира Омеляна, який змушений був піти на таке кадрове рішення. Ключовою місією менеджера на етапі приходу в УЗ нібито був розпродаж непрофільних активів", - пишуть журналісти.

"Вже сьогодні зрозуміло, що жоден з перерахованих кандидатів не проявив себе як реформатор або потенційно може бути готовий міняти УЗ на краще, як для пасажирів, так і для клієнтів вантажних перевезень. Фінансові показники, швидше за все, будуть "домальовуватись" за рахунок невиконання у повному обсязі своїх зобов'язань перед контрагентами", - резюмує видання.