Кабмін затвердив правила надання телекомунікаційних послуг

Кабінет міністрів України затвердив правила надання телекомунікаційних послуг. Відповідна постанова "Про затвердження правил надання телекомунікаційних послуг" (№ 295 від 11 квітня 2012 р.) опублікована на сайті уряду.

Як наголошує видання "Комерсант-Україна", прийнятий документ містить суттєве обмеження для мобільних операторів: для обліку обсягу наданих послуг їм дозволяється використовувати тільки повні одиниці, зазначені в тарифному плані. "Якщо в тарифі плата вказана за хвилину розмови або мегабайт, а розмова тривала менше хвилини або завантажено менше мегабайта, то гроші брати не можна", - пояснює цю норму член НКРЗІ Ігор Сиротенко. До того ж НКРЗІ обмежила можливості операторів щодо зміни умов тарифних планів: тепер вони повинні вказувати час, протягом якого тариф мінятися не буде, а після цього терміну зобов'язані попереджати кожного абонента про зміну умов. Обмеження торкнуться і роботи операторів з контент-провайдерами. Тепер абонента протягом 12 сек. перед з'єднанням з різними платними голосовими сервісами будуть попереджати про їх вартість, а з'єднання буде відбуватися тільки після підтвердження його згоди.

Крім того, при здійсненні розрахунків оператор, провайдер не має права: стягувати з споживача окрему плату за роботи і послуги, які не є самостійними і призначені для забезпечення належної якості послуг, а також щодо усунення пошкодження телекомунікаційної мережі, виник не з вини споживача; тарифікувати технологічні операції, пов'язані з отриманням послуг, у тому числі номера, отримання сигналу виклику, тонового сигналу зайнятості і відбій з'єднання; стягувати плату за з'єднання в разі нульової тривалості послуги.

Нові правила поширюють регулювання НКРЗІ і на операторів кабельного телебачення. Останнім заборонено без згоди мешканців використовувати у власних цілях телеантени і їх інфраструктуру в багатоповерхових будинках. До того ж в правилах передбачено, що тарифи на "соціальний пакет" кабельного ТБ, так звану "універсальну програмну послугу", має встановлювати держава. "Ця норма передбачена законом ще з 2006 р., але реалізувати її нікому так і не вдалося", - нагадує президент компанії "Воля" Сергій Бойко.

Робота над новими правилами велася останні три роки, і в ході обговорення операторам вдалося домогтися виключення ряду норм, які вони вважали втручанням у власну тарифну політику або вимагають додаткових витрат. Так, попередній склад регулятора пропонував повністю скасувати плату за з'єднання як технологічну операцію, безпосередньо пов'язану з телефонною розмовою, а також зобов'язати операторів обмежувати витрати абонентів у роумінгу. Але в 2010 р. оператори домоглися того, що документ не був погоджений Держкомпідприємництва та низкою інших органів.

Нинішня редакція правил багато в чому є компромісом регулятора та операторів, стверджує керівник відділу по зв'язках з громадськістю "МТС-Україна" Вікторія Рубан. "На наш бізнес нові правила не вплинуть небудь критичним чином, тим більше що багато хто з вимог ми і так вже виконуємо", - стверджує вона. Директор департаменту регуляторно-правового забезпечення "Київстару" Андрій Осадчук також вважає, що, незважаючи на заборону використання неповних тарифних одиниць, документ залишає багато можливостей для тарифоутворення. "Оператори і зараз обходять норму про використання повних одиниць тарифікації", - відзначає заступник директора дослідницької компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський. Так, "Київстар" вказує у своєму тарифному плані "Єдина країна", що здійснює посекундну тарифікацію: перша секунда кожної хвилини внутрішньомережевого розмови коштує 0,2 грн, а інші не тарифікуються.

Нагадаємо також, 21 лютого з посиланням на джерело повідомлялося, що оператори фіксованого зв'язку звернулися в НКРЗІ з проханням підвищити тарифи на місцевий телефонію в 2012 р.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся