ua en ru

Через нові митні правила РФ, на різних ділянках російсько-українського кордону очікуються затори

Ускладнення з 28 жовтня митного оформлення транзитних вантажів привело до появи на українсько-російському кордоні в Донецькій і Луганській областях черг більш ніж 360 вантажних автомобілів, а в найближчі тижні проблеми виникнуть на пунктах пропуску в Харківській, Сумській і Чернігівській областях. Про це пише "Комерсант. Україна".

Ускладнення з 28 жовтня митного оформлення транзитних вантажів привело до появи на українсько-російському кордоні в Донецькій і Луганській областях черг більш ніж 360 вантажних автомобілів, а в найближчі тижні проблеми виникнуть на пунктах пропуску в Харківській, Сумській і Чернігівській областях. Про це пише "Комерсант. Україна".

За новими правилами, вантажні автомобілі зі знаками TIR не можуть перетинати російський кордон без національного фінансового забезпечення сплати всіх зборів в бюджет РФ, наприклад банківських гарантій, поручительств, застави. Нові правила вже використовуються на Північному Кавказі, в Приволжжя, на Уралі, в Сибіру і на Далекому Сході, і незабаром почнуть застосовуватися на інших ділянках кордону РФ. Застосування книжки МДП гарантовано Митної конвенції ООН 1975 р. її ратифікували 69 країн, у тому числі Росія.

Зазначимо, що 28 жовтня Федеральна митна служба (ФМС) Росії на митницях свого Південного управління скасувала дії книжок міжнародних дорожніх перевезень. Ці документи гарантували сплату митних платежів, дозволяли перевозити вантажі в запломбованих контейнерах і спрощували прикордонні процедури.

Українські вантажі, а також транзитні вантажі, що перевозяться по території України, при спробі в'їзду на територію РФ з метою транзиту з 28 жовтня оформляються без книжок МДП. До 31 жовтня проходження кордону було практично заблоковано. За даними ФМС на 7.30, в міжнародних автомобільних пунктах пропуску "Новошахтинськ-Должанський" (Луганська область) і "Весело-Вознесенка-Новоазовськ" (Донецька область) можливості в'їзду в РФ очікували 204 і 157 фур. Інтерактивна карта Держприкордонслужби України протягом всього дня фіксувала там високу ступінь завантаження, а на пункті "Матвєєв Курган-Успенка" - середню.

У Міндоходів відзначають, що поки за старими правилами працюють пункти Північно-Західного і Центрального митних управлінь (Харківська, Сумська, Чернігівська області), куди можна спрямувати вантажопотоки. Однак через тиждень-півтора, прогнозує чиновник, завантаженість буде на всіх пунктах.

За версією ФМС, ситуація ускладнилася тим, що в момент введення нових правил багато іноземні перевізники, оформивши книжки МДП в країнах відправлення, вже знаходилися в шляху і, прибувши в пункти пропуску, не мали забезпечення для оформлення транзиту. "Саме ці перші машини і створили затор, а більш інформовані і підготовлені перевізники просто фізично не мають можливості просунутися вперед",- йдеться в прес-релізі ФМС. Міністерство доходів і зборів України лише вчора звернулося до російської сторони за роз'ясненням, обурившись відсутністю попередження про нових процедурах. У міністерстві намагалися з'ясувати, "чи є такі дії винятковою мірою по відношенню до українським перевізникам і відповідають за зобов'язаннями Конвенції про міжнародні перевезення вантажів".

Нагадаємо, що ще вчора ФМС пообіцяла усунути багатокілометрові пробки, які виникли в ніч на 31 жовтня на різних ділянках російсько-українського кордону.