ua en ru

Французька Alstom і український холдинг "ЛАЗ" починають спільне виробництво трамваїв

Французька Alstom і український холдинг "ЛАЗ" починають спільне виробництво трамваїв і компонентів для них в Україні для місцевого ринку та країн СНД. Про це "Комерсант-Україна" вчора заявив власник української компанії Ігор Чуркін.

"Сьогодні ми підпишемо меморандум про партнерство та взаєморозуміння під час першої міжнародної бізнес-конференції "ABC: Ukraine & Partners ", - зазначив Чуркін.

Прес-секретар Alstom Ізабель Тураншо підтвердила цю інформацію, додавши, що з боку Alstom меморандум підпише старший віце-президент з СНД Бернар Гонне. "Ідея співпраці полягає в тому, щоб виробляти трамваї та компоненти для них в Україні для місцевого ринку та країн СНД. У нас є в Росії спільне підприємство з виробництва трамваїв з компанією "Трансмашхолдинг" - "ТрамРус", яке буде взаємодіяти з українським підприємством" , - повідомила вона. Інші подробиці в Alstom не повідомили.

Ігор Чуркін каже, що французька компанія передає технологію і конструкторську документацію для виробництва 25- і 32-метрових трамваїв. Вартість виготовленої в Україні продукції становитиме 10-20 млн грн залежно від комплектації. "Переговори йшли досить довго, Alstom давно шукала партнера в Україні, й ми змогли переконати їх співпрацювати. Це глобальна компанія, мета якої - бути присутнім у всіх країнах світу. Для нашого підприємства це історичний момент: вихід на ринок нових технологій, можливість виробництва залізничного транспорту", - зазначив Чуркін. У холдингу "ЛАЗ" повідомляють, що обидві компанії мають намір інвестувати кошти в розвиток виробництва в Україні, але суми не уточнюють, посилаючись на комерційну таємницю. Джерело видання, знайоме з умовами співпраці, каже, що українська сторона заплатить за передачу технології щонайменше 20 млн євро.

Французький концерн Alstom є світовим лідером в області виробництва і передачі електроенергії та будівництва залізничної інфраструктури. Компанія спеціалізується на виробництві швидкісних поїздів, трамваїв, вагонів метро. Штат концерну налічує 92 тис. співробітників у більш ніж 100 країнах. Товарообіг компанії склав 20 млрд євро, а обсяг замовлень у 2011-2012 рр. наблизився до 22 млрд євро.

В "ЛАЗ" відзначають, що Alstom шукає оптимальну виробничу площадку, розглядаючи підприємства в Запоріжжі, Харкові та Львові. Французька компанія також вивчає виробничі потужності машинобудівних підприємств країни, щоб визначитися, які комплектуючі та обладнання можна використовувати при виробництві трамваїв. Старт виробництва дослідного зразка намічений на кінець року. "Ми вважаємо, що за десять років в Україні потрібно поміняти всі трамваї, а це десь 2 тис. одиниць. Але це старі маленькі трамваї, а реально країні буде необхідно 300-400 сучасних складів", - говорить Чуркін.

Зараз парк трамваїв країни складають близько 2,5 тис. одиниць техніки, з яких більш ніж у 90% минули максимально можливі терміни експлуатації, каже заступник директора корпорації підприємств міського електротранспорту "Укрелетротранс" Володимир Вільченко. "Ціни, які декларує "ЛАЗ" за свою техніку, досить конкурентні, наприклад, Київ у 2012 р. купив 30-метровий трамвай за 10 млн грн. Але перспективи проекту "ЛАЗ" залежатимуть від держфінансування. За останні два роки Київ і Донецьк разом купили близько семи-восьми трамваїв, інші ж міста надають перевагу уживаному транспорту з Європи", - говорить він. "Наскільки мені відомо, зараз уряд залучає міжнародні банки для кредитування оновлення електротранспорту, і держбюджет буде допомагати частково повертати ці позикові кошти", - зазначив Вільченко. За його словами, також повинні реанімувати "Держпрограму розвитку міського електротранспорту 2007-2015 рр.", Яка не працювала з 2009 р. Слід зазначити, що ця програма передбачає 50-відсоткове фінансування закупівель транспорту державою.

Читайте також: Суд зобов'язав Львівська міськрада виплатити "ЛАЗ" до 9 квітня 2014 р. 10,3 млн грн боргу за продукцію до Євро-2012