ЄК перевірить Google і Facebook на дотримання закону про конкуренцію при збиранні даних
За даними WSJ, єврорегулятор перейнявся великими обсягами особистої інформації про користувачів
Європейська комісія проводить оцінку можливих порушень антимонопольного законодавства при збиранні великих обсягів даних з боку великих світових інтернет-компаній, у тому числі американських Google і Facebook. Про це з посиланням на єврокомісара з питань конкуренції Маргарет Вестагер пише The Wall Street Journal.
"Якщо використання даних такими компаніями негативно впливає на конкуренцію... можливо, ми маємо втрутитися, щоб відновити рівні умови на ринку", - сказала Вестагер на конференції Digital Life Design у Мюнхені.
Наразі, за словами єврокомісара, жодних порушень зафіксовано не було, проте "це не означає, що порушень не було ніколи". Таким чином, Вестагер допускає, що регулятор може знайти підстави для накладення штрафів у майбутньому.
Як зазначає WSJ, йдеться про великі обсяги особистої інформації щодо користувачів.
Як правило, ці дані користувачі передають добровільно, коли використовують безкоштовні онлайн-сервіси. Корпорації можуть використовувати ці дані для того, щоб зробити свої послуги ефективнішими. Збирання даних здійснюється через великий набір під'єднуваних до Інтернету пристроїв - від фітнес-трекерів до детекторів диму і домашніх опалювальних систем.
"Якщо ці дані перебувають під контролем усього декількох компаній... то вони здатні витіснити своїх конкурентів з ринку", - сказала антимонопольний єврокомісар, додавши, що провідні гравці можуть отримати необгрунтовану перевагу на ринку, а також створити перешкоду для розвитку нових форм конкуренції.
Так, нинішні IT-гіганти вже зараз генерують детальні профілі своїх користувачів, що, своєю чергою, дозволяє поширювати таргетовану рекламу своїм споживачам, а нові гравці ринку не встигають за вже існуючими і зазнають збитків.
Щоб усунути загрози для розвитку IT-індустрії, Єврокомісія має намір застосовувати індивідуальний підхід до різних типів даних. Як наголосила Вестагер, ситуація ускладнюється ще й тим, що деяка інформація про користувачів швидко застаріває.
Як повідомлялося напередодні, ЄК може оштрафувати Apple на 8 млрд доларів за податкову оптимізацію.
Нагадаємо, у травні 2015 року Євросоюз представив нову стратегію розвитку інформаційного простору. Місяцем раніше антимонопольний регулятор ЄС звинуватив Google в порушенні принципів конкуренції.