ua en ru

"Чернігівгаз": половина викликів АДС пов’язані з несправностями внутрішньобудинкових систем

"Чернігівгаз": половина викликів АДС пов’язані з несправностями внутрішньобудинкових систем Працівник газової служби (прес-служба "Чернігівгазу")

У 2020 році аварійні бригади "Чернігівгазу" виїжджали на виклики 17,5 тисяч разів. З них 8,5 тисяч, були пов’язані з запахом газу в приміщеннях, де встановлені газові прилади, та в під’їздах. Всі вони реєструються на внутрішньобудинкових мережах, які не обслуговуються.

Про це повідомляє прес-служба АТ "Чернігівгаз".

"Більшості подібних випадків можна уникнути за умови проведення регулярного технічного обслуговування внутрішніх мереж, - каже начальник відділу технічного обслуговування АТ "Чернігівгаз" Віталій Ленько. – Після укладання договорів наші фахівці, як правило, виявляють витоки газу на різьбових з′єднаннях та на відключаючих пристроях, які іноді просто не працюють. Укладання договорів на технічне обслуговування дає змогу провести ремонт чи заміну обладнання завчасно. Подібні договори вже уклали у 82-ох чернігівських багатоповерхівках".

Проводити технічне обслуговування може обрана власником чи балансоутримувачем компанія, яка має необхідні дозволи на роботи з газовим обладнанням, відповідну матеріально-технічну базу та спеціально навчений персонал.

"Ми маємо всі ці умови і 65-річний досвід обслуговування газових мереж. Під час технічного обслуговування обстежуємо мережі, перевіряємо на герметичність та усуваємо витоки у разі виявлення, перевіряємо та лагодимо запірні пристрої, обслуговуємо газове обладнання й перевіряємо автоматику безпеки тощо. Такі роботи потрібно регулярно проводити на всіх газифікованих об’єктах", - пояснює Віталій Ленько.

У прес-службі зазначили, що всі роботи, які потрібно провести під час ТО мереж, та їх вартість визначаються індивідуально для кожного споживача в залежності від його обладнання. Дізнатися всю цю інформацію та підписати договір можна у всіх Клієнтських просторах 104.ua, які обслуговують клієнтів АТ "Чернігівгаз". Також отримати консультацію можна в контакт-центрі 067 65 64 104, (0462) 61 62 04.

"Нагадуємо, що відповідальністю Оператора ГРМ є тільки розподільні газопроводи. За внутрішні мережі та газове обладнання у квартирах і приватних будинках відповідальні власники, за загальні мережі в багатоповерхівках (і не лишу газові, а й електричні, водопостачальні тощо) – балансоутримувач (ОСББ, ЖРЕД або інше підприємство, яке надає послугу з утримання будинку). Це передбачено законом "Про житлово-комунальні послуги", в якому вказано, що технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем газопостачання проводиться за рахунок співвласників (ст14, п.3). В затверджений НКРЕКП тариф на розподіл газу витрати на ці роботи не закладені", - йдеться у повідомленні.

У компанії також пояснили, що межа, де починається внутрішньобудинкова мережа, визначається актом балансової належності. Як правило, це точка приєднання до розподільного газопроводу. Фактично, внутрішньобудинкові мережі – це всі газові мережі від вентилю на вході в будинок: газові труби на фасадах будинків та всередині приміщень, підключене до них обладнання.