ua en ru

"Укрзалізниця" відмовляється надавати українські піввагони для поставок продукції до Росії, - "Укртрубпром"

"Укрзалізниця" відмовляється надавати українські піввагони для поставок продукції гірничо-металургійного комплексу на експорт до Росії. Про це пише сьогодні "Комерсант-Україна" з посиланням на заяву генерального директора об'єднання "Укртрубпром" Леоніда Ксаверчука.

"Трубні підприємства зіткнулися з гострою проблемою: 80% продукції трубників йде на експорт, і забезпечити весь цей обсяг вагонами країни-замовника немає можливості", - пояснив Л.Ксаверчук.
Глава "Укртрубпрому" повідомив, що регіональні залізниці отримали відповідне розпорядження від "Укрзалізниці". "Завтра я зможу показати вам листа-інструкцію "Укрзалізниці" відділенням залізниць, в яких забороняється відвантажувати продукцію на експорт в українські вагони", - пообіцяв він.
Варто відзначити, що інструкція "Укрзалізниці" може розглядатися її підвідомчими підприємствами виключно як рекомендація. Але, за словами Л.Ксаверчука, деяким виробникам вже було відмовлено у завантаженні продукції на експорт: "Зокрема, до нас звернувся Новомосковський трубний завод (входить в "Трубно-колісну компанію "Інтерпайп" Віктора Пінчука - ред.) з проханням допомогти у вирішенні питання по відвантаженню труб на експорт. Придніпровська залізниця не виділяє піввагони для перевезення труб за кордон, що негативно впливає на роботу підприємства".
Джерело в "Інтерпайпі" підтвердило, що у підприємств компанії виникли проблеми з відвантаженням експортної продукції у зв'язку з дефіцитом рухомого складу: "Щомісяця скорочується кількість вагонів, що надаються "Укрзалізницею" для перевезення. Для вирішення проблеми своєчасної відвантаження ми активно залучаємо вагони комерційних організацій. Крім того, ми збільшуємо обсяг перевезень автотранспортом по території України".
Як пояснив заступник начальника служби перевезення Придніпровської залізниці Віталій Корнілов, "Укрзалізниця" ввела обмеження для тих, хто везе продукцію на далекі відстані: "На ближні відстані - для Московської залізниці, Південно-Східної залізниці та Білорусії - вагони надаються без обмежень" . За його словами, це вимушений крок. "Оборот українського піввагона по РФ в середньому становить більше 10 діб. Дозволивши завантаження українських піввагонів, ми за тиждень відправимо до Росії весь парк, і нам нічим буде перевозити продукцію на внутрішньому ринку", - зазначив В.Корнілов.
В "Укрзалізниці" кажуть, що з початку жовтня щодня в РФ йде близько тисячі порожніх російських піввагонів, оскільки у російських операторів немає договорів на відвантаження з українськими підприємствами. В "Укрзалізниці" зазначають, що проблем з експортом могло бути менше, якби підприємства гірничо-металургійного комплексу не затримували вагони на своїх підприємствах, через що знижується їх оборотність. За даними "Укрзалізниці", станом на 30 вересня 2010 р. на під'їзних коліях підприємств країни знаходилося 20,37 тис. вагонів, що простоюють більше доби, у тому числі 13,77 тис. піввагонів.