ua en ru

Раді пропонують дозволити держорганам зберігати дані у "хмарах"

Раді пропонують дозволити держорганам зберігати дані у "хмарах" Фото: хмарні сервіси зберігання інформації (CNews)

Відповідна пропозиція міститься в законопроекті №4302 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обробки інформації в системах хмарних обчислень"

Верховна Рада України може дозволити органам державної влади зберігати свої дані на віддалених серверах (у "хмарах", - ред.). Відповідна пропозиція міститься в законопроекті №4302 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обробки інформації в системах хмарних обчислень", зареєстрованому у ВР 24 березня.

Як зазначається, переданий сьогодні на ознайомлення нардепів документ пропонує створити умови для більш ефективного використання державних ресурсів згідно зі Стратегією розвитку інформаційного суспільства в Україні шляхом впровадження новітніх технологій при обробці інформації (крім інформації, віднесеної у встановленому порядку до державної таємниці), якою володіють органи державної влади та місцевого самоврядування.

За задумом авторів, законопроект сприятиме зміцненню співробітництва з Європейським союзом щодо розвитку інформаційного суспільства, передбаченого Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.

Законопроект закладає основи для подальшого розвитку платформ інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у сфері державного управління, освіти, науки та інших сферах суспільного життя, а також буде сприяти побудові моделі більш ефективного взаємодії держави і суспільства та дерегуляції ринку інформаційних технологій.

Необхідність проходження усіма системами, які обробляють інформацію, що відноситься до державних ресурсів, подвійної процедури підтвердження відповідності, яка є застарілою та не відповідає світовій практиці, призводить до нераціонального використання держресурсів. Так, не тільки бюджетні кошти, але і значні людські ресурси, які в нинішніх умовах мають бути спрямовані на захист державної таємниці, розпорошуються на захист відкритої та конфіденційної інформації, що не вимагають застосування додаткових засобів захисту.

Крім того, через це також стримується і сам розвиток ІКТ в Україні, зокрема у сфері електронного управління, освіти і науки.

"Поточна зовнішньополітична ситуація, зокрема агресія з боку Російської Федерації, обумовлює необхідність пошуку можливостей для використання нових засобів захисту, в тому числі і інформації. Відкриття доступу до використання досвіду і нових технологій, зокрема щодо систем хмарних обчислень і надійних засобів захисту інформації, дозволить якісно розширити інструментарій захисту, який може використовуватися для забезпечення інформаційної безпеки держави", - йдеться в документі.

Також прийняття проекту закону сприятиме зняттю надмірного навантаження на служби суб'єктів владних повноважень, відповідальні за забезпечення захисту інформації, шляхом зменшення регуляторних функцій держорганів, при цьому за рахунок спрощення режиму обробки інформації в системах хмарних обчислень вивільнені ресурси можуть бути спрямовані на забезпечення захисту державної таємниці.

"Системи хмарних обчислень дозволяють використовувати обчислювальні потужності і ресурси обробки та зберігання інформації тільки тоді, коли в таких потужностях і ресурсах є потреба. При цьому зазначені системи зазвичай побудовані з використанням засобів захисту інформації. Таким чином, використання потужностей з обробки та зберігання інформації тільки в обсязі, необхідному для виконання завдань, дозволить скоротити державні витрати на обробку інформації", - випливає із законопроекту.

Як вважають автори документа, використання систем хмарних обчислень сприятиме зменшенню витрат на побудову й розширення суб'єктами владних повноважень власних обчислювальних потужностей для ізольованої обробки і зберігання значного масиву інформації, з якою вони працюють.

"Системи хмарних обчислень дозволяють ефективніше протягом більш тривалих періодів використовувати старі комп'ютери, оскільки обчислювальні операції з обробці даних відбуваються в центрах обробки інформації, а робочі станції в основному грають роль терміналів для введення, виведення і передавання інформації. Питання ефективного використання застарілих (вироблених понад 5 років тому) робочих станцій є актуальним: за наявними даними, близько 52% обчислювальної техніки, використовуваної районними держадміністраціями Одеській області, близько 65% робочих станцій, що використовуються Харківською ОДА і більше 95% робочих станцій, що використовуються районними держадміністраціями Кіровоградської області, є застарілими, тобто вироблені більше п'яти років тому", - йдеться в пояснювальній записці до документа.

За даними журналу The Economist, обсяги цифрової інформації збільшуються в десять разів кожні п'ять років. Для обробки такої інформації власними силами органам державної влади та органам місцевого самоврядування необхідно періодично збільшувати кількість обчислювальних та людських ресурсів, виділених для цих цілей.

"Прикладом провідного світового досвіду виходу зі цієї ситуації є використання послуг третіх осіб з обробки та зберігання інформації, за умови дотримання такими особами певних вимог. Це дозволяє уникнути розростання власних систем держорганів, органів місцевого самоврядування, держпідприємств, установ та організацій, потреба у побудові яких фактично відсутня. Так, впровадження хмарних технологій в державні органи Великої Британії (модель G-Cloud - "урядове хмара") дозволило зменшити витрати державних органів Великої Британії на інформаційні технології у 2011-2012 роках на 316 мільйонів фунтів стерлінгів", -наголосили автори законопроекту (народні депутати Олександр Данченко, Ольга Бєлькова, Роман Семенуха, Олена Матузко та Альона Шкрум, - ред.).

Нагадаємо, за даними асоціації "Інформаційні технології України" (ITUkraine), збитки IT-компаній від силових операцій сягнули 20 мільйонів доларів за рік.

Як повідомлялося, Служба безпеки України попередила про повторне вилучення сервера УГКЦ у львівській IT-компанії "Айті-Сфера".