Що українці повинні зробити у лікаря для отримання допомоги: важливе пояснення
В Україні кожен пацієнт має зареєструватися в Реєстрі електронної системи охорони здоров'я. Для цього людині достатньо обрати собі сімейного лікаря, терапевта чи педіатра для дитини.
Про це повідомляє Національна служба здоров'я України у Telegram.
Зокрема, при укладенні декларації лікар вносить дані про пацієнта в ЕСОЗ і таким чином реєструє в реєстрі.
Лікарю необхідні такі дані про пацієнта:
- унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- прізвище, ім’я, по батькові;
- дата та місце народження;
- адреса фактичного місця проживання або перебування;
- реквізити документа, що посвідчує особу;
- номер телефону, адреса електронної пошти;
- контакти довіреної особи при настанні екстреного випадку з пацієнтом;
Також після внесення даних пацієнт перевіряє їх на відсутність помилок.
Якщо помилок немає, то лікар накладає на створений у Реєстрі запит свій електронний підпис. Відтоді запит потрапляє в центральну базу даних та отримує унікальний номер - він і є ідентифікатором пацієнта в реєстрі.
Окрім того, за допомогою Реєстру електронної системи охорони здоров'я лікар може виписати пацієнту електронний рецепт на ліки.
На час воєнного стану лікарям дозволили виписувати рецепти як в електронній, так і паперовій формі. Якщо лікар не має доступу до ЕСОЗ він може виписати паперовий рецепт, що завірений підписом та печаткою.
Крім того, лікар може виписувати паперовий рецепт на прохання пацієнта.
Раніше ми повідомляли, до яких лікарів можна звертатися без направлення.
Також ми писали, що як отримати безкоштовну допомогу у приватних лікарнях.