ua en ru

Розходимося, зради нема. У Львові розкрили таємницю дивної скульптури біля Оперного театру

Розходимося, зради нема. У Львові розкрили таємницю дивної скульптури біля Оперного театру Львів розбурхала незвичайна скульптура біля Оперного театру (Колаж Styler)

Біля Оперного театру у Львові з'явилася загадкова скульптура оголеного чоловіка, яка підтримує мур. Цей таємничий перфоманс викликав багато розмов серед мешканців Львова та гостей міста.

Таємницю цієї дивної скульптури, про яку "гуде" весь Львів, розкрив на своїй сторінці у Facebook мер Андрій Садовий.

Що за скульптура розбурхала Львів

Скульптура оголеного чоловіка, який підтримує стіни Оперного театру у центрі міста, з'явилася несподівано. І жодної інформації про неї не було. У соціальних мережах відразу ж розгорілися суперечки про доцільність такого перфомансу під час війни, почалися питання про те, хто фінансував цей витвір мистецтв.

"Про цю художню провокацію вже гуде майже весь Львів. Велетень, який тримає Оперний, не залишає байдужим, а отже виконує свою роботу добре. Скульптура чоловіка "Містера Арбітріума" штовхає та тримає. Це те, що має робити культура – сьогодні та завжди", – написав мер Львова.

Він розповів, що італійський художник Емануеле Джіанелі своїм твором вирішив підтримати українців та привіз скульптуру велетня до Львова. Локацію обрали символічну, оскільки скульптура у прямому розумінні підтримує Оперний театр, а разом із ним українське мистецтво та культурну спадщину.

За словами Садового, дивлячись на цю скульптуру можна знайти багато сенсів, але ідея одна – підтримка та привернення уваги до України та війни.

Він додав, що місто на перевезення та встановлення скульптури не витратило жодної копійки - це був подарунок.

"І ще одне. Місто не витратило на транспортування та встановлення скульптури ні копійки", - наголосив глава міста.

"Я думаю про тих українських митців, які загинули, страждають чи не можуть працювати над своїми культурними проєктами, даруючи красу думки своїй державі та всьому світу. Висловлюю свою надію на якнайшвидше приєднання України до Європейської спільноти та хочу, щоб це почули не як від художника з Італії, а від художника з Європи. Я радий, що мій велетень є символом підтримки, яку весь світ хоче надати українцям", - розповів про велетня автор скульптури.

Розходимося, зради нема. У Львові розкрили таємницю дивної скульптури біля Оперного театруРозходимося, зради нема. У Львові розкрили таємницю дивної скульптури біля Оперного театруРозходимося, зради нема. У Львові розкрили таємницю дивної скульптури біля Оперного театруРозходимося, зради нема. У Львові розкрили таємницю дивної скульптури біля Оперного театру

Незвичайна скульптура біля Оперного театру розбурхала Львів. Фото: Роман Балук

Реакція на нову скульптуру

Реакція на новий витвір мистецтва біля Оперного театру у львів'ян неоднозначна. Комусь "Містер Арбітріум" сподобався, а хтось вважає, що йому там не місце.

  • Не приший кобилі хвіст
  • "А він нас не струсить?"
  • Скульптура має подвійне прочитання! Хтось бачить у цьому підтримку мистецтва, відштовхуючись від образу Атлантів та Каріатида, широко представлених в архітектурі. Але можна цей образ трактувати як міфічного Голема, який прагне зруйнувати традиційну культуру слов'ян. І це ймовірніше, оскільки поза і зусилля цього Голема більше натякають на руйнування того, що й так стоїть міцно. То чому б йому не підперти, скажімо, похилу пізанську вежу? І ще – на транспортування Троянського коня, подарованого греками, – троянці теж нічого не витратили, зате втратили все… Словом, дуже спірна скульптура…
  • Дуже круто
  • Попросіть подарувати таку красу для балконів, що розвалюються на кожній історичній вулиці міста
  • Я чомусь так і подумала, що ця скульптура – подарунок. Привертає увагу до України, української культури та її спадщини. Нормально, нехай побуде, доки війна. А там видно, що з нею буде далі.
  • Нам треба більше скульптур, щоби було на кого спиратися.
  • Воно просто виглядає некрасиво у цьому місці.
  • Що в цьому чудового?
  • А мені подобається дуже! Монументальний Оперний начебто став частиною сучасного, як ожив.