Парфуми "під ялинку": як уникнути підробок і не натрапити на знижки-фейки
Як обрати парфуми у подарунок і не натрапити на фальсифікат (фото: freepik.com)
Брендові парфуми традиційно очолюють віш-лісти до Різдва та Нового року. Проте саме в передсвятковий період ажіотажу активізуються шахраї. Їхня мета – під виглядом "люксу" продати звичайну підробку. Про те, як безпечно обрати аромат у подарунок і на що звернути увагу, щоб не натрапити на фальсифікат, – пояснили РБК-Україна у BROCARD.
Головне:
- Які "гачки" використовують продавці фальсифікату?
- Чому реклама "розпродажів Beauty Free" – це фейк?
- Чи бувають оригінальні парфуми "за ліцензією"?
- Які розпізнати сигнали, що вас намагаються обдурити?
"Гачки" для покупця: знижки до 90% та "закриття магазину"
У продавців підробок є улюблені схеми, які безвідмовно працюють на емоціях покупців перед святами. Головний інструмент – ціна.
Пропозиції на кшталт "3 флакони за ціною 2-х", "знижки до 90%" або фіксована ціна 499 грн за будь-який бренд мають одразу насторожити.
Аби пояснити таку "щедрість", шахраї вигадують форс-мажорні історії:
- Закриття магазину чи ліквідація мережі.
- Пошкодження складу (до прикладу, "після влучання ракети" – цинічний, але популярний хід).
- Розпродаж митного конфіскату.
Шахраї "заманюють" клієнтів низькою ціною на люксові аромати (фото: реклама в інтернеті)
Експерти BROCARD зазначають, що парфуми Dior, Gucci, DKNY та інших легендарних брендів не можуть коштувати дешево. Хоча б тому, що їх розробка, інгредієнти, виробництво, контроль якості, маркетинг та реклама потребує дуже серйозних інвестицій. Тому флакон парфуму Miss Dior 150 мл, який коштує 160 євро (тобто приблизно 7 760 грн), ніяк не може продаватися за 299 чи 499 грн.
"Кожен люксовий парфум має свою ціну, і ця ціна лише незначно коливається залежно від країни продажу. Адже транспортування дорогоцінного товару на інший кінець світу потребує затрат", – пояснюють у парфумерно-косметичній мережі.
Легенда про Duty Free або Beauty Free
Десь рік тому інтернет заполонила реклама про "розпродаж запасів Duty Free". Шахраї переконували: оскільки небо над Україною закрите, аеропорти не працюють, магазини нібито змушені розпродавати залишки партій 2021-2022 років.
У Telegram-каналах та Instagram зустрічалася й така реклама: "Duty Free розпродає свої склади за 2021 рік у зв’язку із завезенням нової партії 2025 року. Duty Free повертається, а у вас є можливість придбати улюблені парфуми за смішними цінами".
І як би не хотілося в це вірити, але, на жаль, офіційної інформації щодо відкриття авіапростору України та відновлення роботи магазинів Duty Free поки що немає.
Останнім часом з'явилася нова версія цієї афери – "розпродаж Beauty Free". Суть та сама, змінили лише формулювання.

Розпродаж "складів Beauty Free" – ще одна шахрайська схема (фото: Telegram)
У BROCARD наголошують, що дистриб’ютори люксових брендів не мають жодного уявлення про розпродажі "запасів Duty Free", тож це – абсолютний фейк.
Якщо ви бачите рекламу Dior чи Gucci за ціною обіду в кафе з приміткою "залишки дьюті-фрі або б'юті-фрі" – вас намагаються ошукати.
"Ліцензія", "аналоги" та "спрощені флакони": чому це завжди підробка
Ще одна пастка – спроба продати підробку під виглядом легальної копії. Продавці можуть запевняти, що це "той самий аромат, просто у спрощеному флаконі" або виготовлений "за ліцензією" в ОАЕ чи Туреччині.
Фахівці парфумерної сфери пояснюють, чому це неможливо:
Міф про ліцензію. Бренди рівня Chanel, Armani, Gucci ніколи не видають ліцензій на виробництво своїх парфумів стороннім фірмам. Уся продукція виготовляється виключно на власних заводах парфумерних домів під суворим контролем якості. Тож "ліцензія" – просто синонім слова "підробка".
Парфуми у спрощених флаконах. Люксові бренди розливають свої аромати тільки на власних підприємствах і тільки у фірмові флакони, які розробляються для кожного продукту і є невід'ємною частиною його іміджу. Ніхто не відпускає елітну продукцію у великих ємностях для подальшого розливу у безіменні пляшечки невідомо ким і де. Це кустарне виробництво яке немає нічого спільного із оригіналом, кажуть у BROCARD.
Схожість. Обіцянки "схожості 99%" або "стійкості 24 години" зазвичай прикривають дешеву суміш невідомого походження, часто виготовлену в підпільних цехах. При цьому на рекламних фото використовуються впізнавані флакони оригінальних парфумів, тож у потенційного покупця виникає асоціація саме з продуктами всесвітньо відомих брендів.
Парфуми "за ліцензією" чи "у спрощених флаконах" насправді є підробками (фото: freepik.com)
Чек-лист: на що звернути увагу
Аби не зіпсувати свято ні собі, ні близьким, експерти радять вмикати "внутрішнього скептика", коли ви бачите занадто вигідну пропозицію.
Тривожні сигнали, які вказують на шахраїв:
-
Сайт-одноденка при купівлі онлайн.
Адреса сайту відрізняється від назви бренду, домен виглядає дивно або ж продаж ведеться виключно через Instagram/Telegram без посилань на повноцінний інтернет-магазин.
-
"Магічні" слова в рекламі.
Фрази "ліквідація", "майже задарма", "за смішними цінами", "за собівартістю", "зі знижкою до 99%", "митний конфіскат", "розпродаж зі складів Duty Free" – це червоні прапорці.
-
Відсутність офлайн-продажу.
Брендові парфуми реалізують компанії, що мають історію, штат консультантів та мережу фізичних магазинів, куди можна прийти і протестувати аромат.
Водночас офіційні продавці теж роблять сезонні акції – але це реальні, помірні знижки, а не "шалений розпродаж" фальсифікату.
Офіційні точки продажу парфумів теж влаштовують розпродажі до свят офлайн та в онлайн-магазинах (фото: freepik.com)
Експерти наголошують, що справжній люкс не може коштувати дешево, навіть на розпродажі. Найбезпечніший шлях обрати подарунок – звернутися до офіційних авторизованих точок продажу.
Найбільша в Україні парфумерно-косметична мережа BROCARD пропонує брендові аромати в магазинах офлайн, а також на сайті чи в мобільному застосунку.
І хоча там навряд чи вдасться "вполювати" люксові парфуми зі знижкою 90% або за формулою 1+1=3, але гарантія отримати оригінал високої якості за достойною ціною дорівнює 100%.