ua en ru

Найчастіша помилка на практичному іспиті: про що ніяк не можна забувати майбутнім водіям

Найчастіша помилка на практичному іспиті: про що ніяк не можна забувати майбутнім водіям Деякі помилки на іспиті майбутні водії роблять частіше за інші (фото ілюстративне: Getty Images)

Обов'язковим етапом для отримання посвідчення водія є практичний іспит у сервісному центрі МВС. Тож українцям розповіли про найчастішу помилку, яку роблять майбутні керманичі.

Про це повідомляє РБК-Україна із посиланням на прес-службу Головного сервісного центру (ГСЦ) МВС.

Найчастіша помилка майбутніх водіїв під час іспиту

У ГСЦ МВС нагадали, що під час складання практичного іспиту, кандидати у водії повинні продемонструвати вміння:

  • безпечно керувати транспортним засобом;
  • неухильно дотримуватися вимог Правил дорожнього руху (ПДР).

Зазначається водночас, що безпечне керування - це не тільки турбота про власну безпеку, а й уміння бути зрозумілим і прогнозованим водієм для інших учасників дорожнього руху.

"Екзаменатори виокремлюють найчастіші помилки, які призводять до негативного результату іспиту. Одна з них - не вмикають покажчики повороту", - повідомили у ГСЦ.

Чому покажчики повороту - обов'язкові для кожного

Покажчики повороту є обов'язковим елементом безпечного маневрування.

"Відповідно до пункту 9.2 ПДР, водій зобов'язаний завчасно подавати сигнали покажчиками повороту перед початком руху, перестроюванням, поворотом або розворотом", - нагадали громадянам.

Тобто такі сигнали мають чітко інформувати інших учасників дорожнього руху про наміри водія та сприяти безпеці руху.

Тим часом ігнорування цього правила:

  • створює аварійні ситуації;
  • свідчить про недостатній рівень підготовки кандидата у водії.

Найчастіша помилка на практичному іспиті: про що ніяк не можна забувати майбутнім водіямКерувати транспортним засобом потрібно безпечно (ілюстрація: hsc.gov.ua)

Коли саме кандидати у водії можуть помилятись

У ГСЦ МВС розповіли, що при складанні практичного іспиту кандидати найчастіше допускають такі помилки під час подачі попереджувальних сигналів, зокрема покажчиків поворотів:

  • своєчасне ввімкнення або вимкнення покажчиків поворотів;
  • перед початком руху, зокрема під час виїзду з місця зупинки або з прилеглої території;
  • під час руху назад;
  • при об'їзді перешкоди;
  • під час перестроювання на іншу смугу руху;
  • при виконанні поворотів праворуч або ліворуч на перехресті;
  • під час з'їзду з проїзної частини для зупинки чи стоянки.

Наголошується при цьому, що невиконання вимог пункту 9.2 ПДР під час практичного іспиту розцінюється як помилка та впливає на загальний результат складання іспиту.

Уточнюється також, що відповідно до пункту 9.4 ПДР, сигнал покажчиками повороту або рукою:

  • подається завчасно до початку маневру (з урахуванням швидкості руху), але не менш як за 50-100 метрів у населених пунктах і за 150-200 метрів поза ними;
  • припиняється негайно після його закінчення.

"Подавання сигналу рукою слід завершити безпосередньо перед початком виконання маневру. При цьому сигнал забороняється подавати, якщо він може бути незрозумілим для інших учасників дорожнього руху", - додали у ГСЦ.

Як скласти іспит успішно - порада майбутнім водіям

Насамкінець фахівці сервісних центрів МВС порадили майбутнім водіям під час навчання та підготовки до іспиту формувати стійку звичку завчасного використання покажчиків повороту перед кожною зміною напрямку руху.

Іншими словами - використання покажчиків повороту майбутнім водіям необхідно "довести до автоматизму".

"Уважність, дотримання ПДР і спокій за кермом значно підвищують шанси на успішне складання практичного іспиту з першої спроби та є запорукою безпеки на дорозі", - підсумували у ГСЦ.