ua en ru

ГМК переживає важку кризу через втрату підприємств, брак персоналу та складну логістику, - експерт

ГМК переживає важку кризу через втрату підприємств, брак персоналу та складну логістику, - експерт Фото: ГМК переживає важку кризу через втрату підприємств (gmk center)

ГМК переживає важку кризу через втрату підприємств, брак персоналу та складну логістику, адже через обстріли та заблокування чорноморських портів обсяги виробництва та експорту у галузі обвалилися подекуди на 100%.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на директора GMK Center Станіслава Зінченка.

"Найбільша проблема - це знищення, пошкодження та захват існуючих підприємств. Всі знають, що "Азовсталь" повністю зруйнована, але ніхто не знає, що зараз відбувається з Ілліча (ММК ім. Ілліча у Маріуполі, обидва заводи належать групі "Метінвест", - ред.). Ніхто не знає, що зараз з Авдіївським коксохімічним заводом. Тобто, ми втратили підприємства, і ніхто не знає, що там буде, і чи можна їх відновити. Це найбільше, що впливає сьогодні", - підкреслив Зінченко.

Він підкреслив, що втрата двох підприємств у Маріуполі - це не просто втрата 40% українського виробництва, адже саме ці підприємства постачали на світові ринки продукцію, яку не виробляють, або виробляють у обмеженій кількості інші заводи.

"Ми повинні розуміти, що ми втратили з-за Маріуполя 100% експорту слябів і 30% експорту гарячекатного рулону. Це те, що приносило найбільші експортні доходи Україні. І ми грали дуже важливу роль у ланцюжках доданої вартості наших європейських та американських партнерів", - наголосив Зінченко.

Крім того, за його словами, великими проблемами для ГМК сектору зараз є обстріли підприємств і брак персоналу, адже всі підприємства зосереджені на лінії фронту чи поряд з нею, через що значна частина персоналу та цілий ряд спеціалістів виїхали чи перемістилися.

"Третє - це брак енергетичних потужностей: з нашої точки зору, це добило галузь. А четверте - це обмежена пропускна здатність "Укрзалізниці" і довгі строки доставки з-за черг. За нашими розрахунками, ця пропускна здатність не перевищує 1800 вагонів на день, а черга сягають 2 тижнів. Для деяких експортерів вартість доставки зросла в 3-4 рази, у деяких у 5 разів! Це унеможливлює повністю наш експорт - попри те, що є ще обмежені потужності УЗ і європейських портів", - підкреслив Зінченко.

Нагадаємо, раніше президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков заявив, що металургійний комплекс України найбільше постраждав від російської агресії, а обсяг виробництва скоротився на 85%. Наразі галузь перебуває у глибокій кризі і не здатна покрити навіть перемінні витрати.