Європарламент затвердив нові цілі щодо скорочення викидів CO2 для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів, що є частиною пакету Fit for 55.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на сайт Європейського парламенту.
Як йдеться у пресрелізі Європарламенту, рішення ухвалене в рамках плану Fit for 55 - скорочення викидів парникових газів на 55% до 2030 року від рівня 1990-го.
Комісія представила законодавчу пропозицію щодо перегляду стандартів викидів CO2 для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів. Пропозиція має на меті сприяти досягненню кліматичних цілей ЄС до 2030 і 2050 років, принести користь громадянам і стимулювати інновації в технологіях з нульовими викидами.
Таким чином депутати Європарламенту схвалили угоду, досягнуту з Радою ще восени минулого року щодо перегляду стандартів викидів CO2 для нових автомобілів і фургонів відповідно до посилених кліматичних амбіцій Євросоюзу.
"Нове законодавство встановлює шлях до нульових викидів CO2 для нових легкових автомобілів і легких комерційних транспортних засобів у 2035 році (ціль для всього автопарку ЄС скоротити викиди CO2 від нових автомобілів і мікроавтобусів на 100% порівняно з 2021 роком)", - зазначається у повідомленні.
Інакше кажучи, з 2035 року реєстрація нових бензинових і дизельних автомобілів в ЄС буде заборонена.
Угода також включає проміжні цілі щодо скорочення викидів на 2030 рік: 55% для легкових автомобілів та 50% для легких вантажівок, а також нову методологію оцінки викидів CO2 протягом усього життєвого циклу транспортного засобу.
"Кожні два роки, починаючи з кінця 2025-го, комісія публікуватиме звіт з оцінкою прогресу на шляху до дорожньої мобільності з нульовим рівнем викидів", - йдеться в комюніке.
За цю угоду проголосували 340 євродепутатів, 279 висловилися проти, 21 парламентар утримався.
Інші ключові заходи, передбачені ухваленим регламентом:
"Цей регламент заохочує виробництво транспортних засобів з нульовим і низьким рівнем викидів. Він містить амбітний перегляд цілей до 2030 року та цільового показника нульового викиду до 2035 року, що має вирішальне значення для досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року. Ці цілі створюють ясність для автомобільної промисловості та стимулюють інновації та інвестиції для виробників автомобілів. Купівля та водіння автомобілів з нульовим рівнем викидів стануть дешевшими для споживачів, а ринок вживаних автомобілів з’явиться швидше. Це робить екологічне водіння доступним для кожного", - підкреслив Ян Уїтема, євродепутат з Нідерландів.
Нещодавно РБК-Україна повідомляло, що війна Росії проти України чинитиме тиск на довгостроковий попит на енергію та прискорить перехід світу до відновлюваних джерел енергії та низьковуглецевої енергетики, прогнозує транснаціональна нафтогазова компанія BP.
Раніше ми писали, що промисловики просили український уряд спрямувати кошти від податку на викиди СО2 на екологічну модернізацію підприємств.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.