Будь-яка агресія в лікарні може мати серйозні наслідки для пацієнта. Коли людина хворіє, вона стає вразливою, і навіть невеликий конфлікт у медзакладі здатен обернутися проблемами із законом.
Чому не можна кричати на лікаря і як правильно захищати свої права пацієнта - у коментарі для РБК-Україна розповіла юрист, фахівець з медичного права Дар’я Єрьоменко.
Пацієнти в медичному закладі можуть поводитися агресивно з різних причин. Зазвичай це пов’язано зі страхом та переживаннями.
Найпоширеніші причини агресивної поведінки:
Згідно із Законом України “Основи законодавства України про охорону здоров’я” пацієнт має право на:
Втім, згідно зі ст. 34 того самого закону пацієнт зобов’язаний дотримуватися правил внутрішнього розпорядку закладу охорони здоров’я, інакше лікар може відмовити в лікуванні.
Варто пам'ятати, що біль чи стрес не звільняють пацієнта від відповідальності за неналежну поведінку в лікарні. І прояви агресії щодо медичного персоналу можуть мати юридичні наслідки.
Зокрема, згідно зі ст. 173 Кодексу України про адміністративні правопорушення можливе покарання у вигляді штрафу або навіть виправних робіт за лайку, образи, нецензурні висловлювання - таку поведінку згідно із законодавством розцінюють як дрібне хуліганство.
Можлива навіть кримінальна відповідальність згідно з Кримінальним кодексом України, якщо пацієнт:
У таких випадках медичні працівники мають право викликати поліцію.
Щоб захистити свої права в лікарні, варто використовувати правові інструменти, а не словесну чи фізичну агресію.
Якщо людина вважає, що медичні працівники порушують її права, діяти треба так: