ru ua

Комітет ВР рекомендує прийняти законопроект про будівництво "Повітряного експресу" і кільцевої дороги навколо Києва

Комітет ВР з питань бюджету вирішив рекомендувати парламенту прийняти в 1-му читанні та в цілому проект закону №3453, для реалізації Національного проекту "Повітряний експрес". За таке рішення проголосувало більшість членів даного комітету, передає кореспондент РБК-Україна.

"Ми перейшли до етапу будівництва національного проекту "Повітряний експрес" та інших інфраструктурних проектів київського регіону, які здійснюються за залучені кошти від "Ексімбанку" Китаю. Після візиту секретаря РНБО Андрія) Клюєва до Китаю, досягнута домовленість про прискорення цього проекту, а також у нас підписаний 2 тижні тому договір з міжнародною фінансовою корпорацією IFC, структурою Світового банку про початок реалізації першого конфессионного проекту в автомобільному дорожньому будівництві. Це фрагмент будівництва київської міської кільцевої дороги, який передбачає розробку ТЕО. Це означає, що в економіку Україну 372 млн дол. залучених коштів прийде за проектом "Повітряний експрес" та 860 у співпраці з IFC для будівництва окружної дороги", - сказав голова Держагентства з інвестицій та управління нацпроектами Владислав Каськів.

Він зазначив, що "щоб виконати це завдання, нам необхідно взяти зобов'язання, контрактні, сплатити проценти для "Ексімбанку" Китаю, а також страховий платіж державної китайської компанії "Синашур", і 35 млн грн на розробку ТЕО".

Каськів також зазначив, що у відповідності з маркетинговим дослідженням, сьогодні 64% пасажирів, які вилітають з аеропорту Бориспіль прибувають залізничним транспортом на залізничний вокзал.

За словами Каськіва, даний "Повітряний експрес" буде рухатися по залізниці Київ-Харків, а на 18-му кілометрі буде створено відгалуження, яке передбачає перехід через Бориспільську трасу, будівництво пасажирського терміналу навпроти терміналу "Д" в аеропорту "Бориспіль" та пасажирський термінал на залізничному вокзалі, в аеропорту.

"Для того, щоб забезпечити дохідну базу цього проекту не тільки за рахунок коштів, які будуть платити пасажири, передбачено, що у цих терміналах будуть додаткові функції - готельні комплекси, торгові площі тощо", - уточнив доповідач.

На питання, чому на відміну від більшості країн, де аналогічні проекти виконують приватні компанії, цей проект буде реалізовуватися за бюджетні кошти, Каськів зазначив: "До цих пір всі інфраструктурні об'єкти в Україні, а тим більше, що стосуються залізничного транспорту, будувалися виключно за бюджетні кошти... Але це буде перший інфраструктурний проект залізничного будівництва, ...який буде обслуговувати сам себе".

Також він повідомив, що термін окупності даного проекту складає приблизно 18 років.

"Ще один наш успіх - ми досягли домовленості, що будуть використовуватися крюківські потяги для цього проекту", - додав глава Нацпроектів.

За словами Каськіва в результаті проведених переговорів було досягнуто домовленість, згідно з якою "мінімум 50% коштів будуть спрямовані на українських підрядників (для втілення цього проекту)".