ua en ru

Провідні виробники товарів для дому та ремонту розвивають фірмові магазини

Провідні виробники відходять від жорстких умов роботи з мережами DIY, розвиваючи власні фірмові магазини.

Провідні виробники відходять від жорстких умов роботи з мережами DIY, розвиваючи власні фірмові магазини. За словами експертів, виробників і постачальників привертає новий формат, орієнтований на завоювання лояльності покупця, а не тільки на потреби продавця.

"За рахунок чесних умов партнерства магазинів з постачальником, покупець отримує в таких магазинах чесну ціну "від виробника" без націнок DIY, ексклюзивні знижки та персональний сервіс професійних консультантів", - говорить генеральний директор компанії Pro consulting Олександр Соколов.

За даними учасників ринку, націнка в магазинах DIY може становити 50% - 200%, тоді як фірмові магазини як правило ставлять націнку не вище 20%.

Крім того, фірмові магазини як правило, знаходяться в межах міста, в прохідних місцях. Тоді як торгові мережі, через великі площі розміщують свої гіпермаркети часто на околицях міст або за міською межею. "Це ускладнює доступ до них споживача. Без власного автомобіля така подорож накладна. Тим більш якщо це не дорога покупка, а лампочка, кран або банку фарби",- відзначає Олександр Соколов.

Крім того, сама бізнес-модель гіпермаркетів передбачає цілий ряд негативних моментів і для кінцевого споживача. "Торговій мережі потрібен оборот, а не задоволення потреби покупця. Не знайшовши того, що йому потрібно, покупець з гіпермаркету з порожніми руками все одно не піде - купить, що є",- розповідає комерційний директор компанії-виробника сухих будівельних сумішей на правах анонімності. При цьому, по мірі посилення позицій рітейлера, його умови роботи з постачальниками стають все жорсткішими. "Рітейлер бере плату за вхід в мережу, близько 300-400 дол. за кв. м, за кожну нову позицію асортименту, за вигідні позиції на полицях, всілякі ретробонусів за проданий товар і платежі "маркетинг", - розповідає екс-менеджер по роботі з ключовими клієнтами (DIY) ТОВ "Церсаніт Трейд Україна" Володимир Абраменков.
Фактично, постачальник змушений віддавати мережі більшу частину своєї маржі, беручи на себе всі можливі ризики. Такий стан речей вже не влаштовує виробників, зацікавлених інвестувати в якість продукції, а не прибуток рітейлу.

На тлі зниження споживчої активності та посилення конкуренції, провідні виробники товарів для дому та ремонту почали все частіше шукати альтернативу продажу в будівельних гіпермаркетах формату DIY, звернувши увагу на класичну роздріб і почавши активний розвиток фірмової торгівлі через магазини-партнери.

Одним з піонерів нової стратегії продажів стала ТМ "KERAMA MARAZZI". Офіційний представник компанії - ПРАТ "Край Керама" активно розвиває свою мережу роздрібних магазинів в регіонах. На даний момент в Україні компанія володіє 4 своїми фірмовими магазинами тільки в Києві. Мережа з більш ніж 100 фірмових магазинів-партнерів запустив в Україні та виробник енергозберігаючих ламп і світильників - міжнародна корпорація MAXUS. Розвиває фірмові магазини і "Голден Тайл" - ексклюзивний дистриб'ютор продукції Харківського плиткового заводу.

Характерно, що всі ці компанії-першопрохідці є лідерами у своїх сегментах. За оцінками експертів, найближчим часом за ними потягнуться й інші виробники і постачальники, а значить український ринок товарів для дому, будівництва та ремонту очікують кардинальні зміни.