ua en ru

В.Янукович буде більш ефективним керівником, - транспортний експерт.

На думку Леоніда Костюченка, президента Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України, президента Українського транспортного союзу, якщо переможе Віктор Янукович, ми вирішимо наші хворобливы проблеми у взаєминах з Росією.

«У нього програма більш пов'язана з інтеграцією корпоративного сектору з Росією. У Юлії Тимошенко навпаки - все тягнеться до Заходу. Чому важлива орієнтація на Росію для транспортників? Рух українських поїздів у Росії - одна тема, російських в Україні - інша тема. Але все це одна тема, яка зав'язана на гроші. Європа - це інше, ми туди слабо інтегровані. Тому що різна ширина колії. А ми при розподілі залізничного господарства в 1991 р. взяли досить багато вагонів, і в нас є їх надлишок. Вони працюють на російській території і заробляють нам гроші. Але останнім часом Росія ставила питання про те, щоб ми прибрали звідти вагони. Транспортники можуть постраждати. Уряд, який сьогодні існує, не приділяло цій темі ніякої уваги», - сказав у коментарі РБК-Україна Л.Костюченко.

Він додав, що якщо переможе В. Янукович, у нас буде «серйозна тема з розвитку водних шляхів, і в тому - числі морських портів України».

«У Ю.Тимошенко немає такої команди, яка буде цим займатися і розвивати транспортний, транзитний потенціал країни. Ну що говорити, якщо більше півроку немає міністра транспорту, а це галузь, яка дає більше 12% ВВП», - підкреслив експерт.

«Подивіться, що відбувається в галузі автотранспорту. Так само не можна вибудовувати відносини з бізнесом! Мова про оновлення рухомого складу автоперевізників. Наприклад, купується в Європі автомобіль вартістю близько 120 тис євро. І 22-24 тис., потрібно заплатити ПДВ. При цьому сама вартість машини залишається в Європі. І щоб повернути ПДВ, потрібно чекати 2 роки. А за кордоном ПДВ відшкодовується технічно, швидко, не потрібно носити пакети документів до податкової. За фактом ми неконкурентні по тарифу перевезень на 20% ПДВ. А оновлювати парк потрібно. Адже вже в 2011 році Європа не буде пускати автомобілі з екологічного класу двигунів Євро-2 і нижче. В Україні таких автомобілів - 14 тис., і внутрішнього ринку перевезень для них не вистачить», - відзначив аналітик.

Він також заявив наступне: «Ми, транспортники, вже домовилися з В. Януковичем, що буде прийнято митний і податковий кодекс, і що ПДВ при оновленні автопарку буде відшкодовуватися в 60 днів».

Крім того, Л Костюченко підкреслив, що в боротьбі з контрабандою «В. Янукович буде краще Ю. Тимошенко».

«Ми вже домовилися з ним, що будуть прийняті зміни до законів, які покладуть відповідальність за контрабанду або зміну маршруту проходження перш за все на водіїв. Адже не власники ж фасують фури нелегальними сигаретами! А у Тимошенко вже була програма «Контрабанда стоп». Вона нічим закінчилася. У уряду, який сформує Янукович, більше шансів перемогти контрабанду», - резюмував Л.Костюченко.