ua en ru

"Укрзалізниця" потребує масштабної модернізації рухомого складу, - Балчун

"Укрзалізниця" потребує масштабної модернізації рухомого складу, - Балчун Фото: голова правління УЗ Войцех Балчун

Зараз відбувається з'ясування того, що окремі виробники можуть запропонувати для УЗ

Сьогодні "Укрзалізниця" потребує масштабної модернізації рухомого складу. Про це заявив голова правління УЗ Войцех Балчун в ефірі "5 каналу".

"Звичайно, потреби в модернізації на УЗ великі. Ми знаємо, що і в локомотивах, і в вагонах, особливо пасажирських, знос складає більш 80%. Тому ми хочемо підготувати нову політику і новий інвестиційний план для нашого рухомого складу", - пояснив він.


За його словами, вже підписаний меморандум з польською фірмою про оновлення рухомого складу - це "тільки початок розмов, з'ясування того, що окремі виробники можуть нам запропонувати". Він також повідомив, що подібні меморандуми були підписані з фірмою Bombardir і General Electric.

"Ми відкриті для підписання таких меморандумів з провідними виробниками рухомого складу в світі. Це нам потрібно для того, щоб з'ясувати, які є технології в світі, з'ясувати, яким чином ми можемо модернізувати свій рухомий склад. А в кінці все одно потрібно буде провести нормальну тендерну процедуру. І в ній ми запрошуємо і українських виробників і світових. І я думаю, що зробимо правильний вибір", - сказав він.

Крім цього, Балчун вважає, що у разі зменшення масштабів корупції в УЗ, вона стане однією з найбагатших компаній в країні.


"Я припускав, що це (корупція) - проблема, але не припускав, що це настільки серйозна проблема. Практично з самого початку я бачу тільки схеми, які сприяють корупції. Дуже непрозорі процедури. Дуже часто ми вибираємо найдорожчу пропозицію у наших тендерах і низької якості. І проблема тут не в тому, застосовуємо ми ProZorro чи ні, тому що ми застосовуємо", - сказав він.

Голова правління УЗ вважає, що проблема знаходиться там, де готується специфікація.

"І ця специфікація, таким чином, розробляється, що вона сприяє одному переможцю. І це вже незважаючи на те, що вже в самому етапі тендерної процедури все вже йде за правилами гри. І це велика проблема для фірми", - зазначив Балчун.

"Якщо нам вдасться обмежити масштаби цього явища, а я іншого виходу не бачу, то УЗ стане однією з кращих і найбагатших фірм в Україні", - зазначив він.

Нагадаємо, раніше Балчун заявляв, що постачання палива для УЗ гальмує плутанина у процедурі тендерів.