ru ua

Збитки "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень за 9 місяців 2013 р. склали понад 4,5 млрд грн

Збитки українських залізниць від пасажирських перевезень за січень-вересень 2013 р. склали понад 4,5 млрд грн. Про це повідомляє прес-служба ДП "Укрзалізниця".

Збитки українських залізниць від пасажирських перевезень за січень-вересень 2013 р. склали понад 4,5 млрд грн. Про це повідомляє прес-служба ДП "Укрзалізниця".

"Такий фінансовий результат сформувався через постійний дисбаланс між витратами на перевезення пасажирів і доходами на їх здійснення. У січні-вересні вони становили майже 9,8 млрд грн. проти 5,3 млрд грн", - зазначають у прес-службі.

В тому числі, близько 2 млрд грн склали збитки від перевезень пасажирів у дальньому сполученні та 2,5 млрд грн - від перевезень у приміському секторів.

Також за цей період залізницями надано послуг з перевезення пільгових категорій громадян на суму 465 млн грн, компенсацію отримано - 140,5 млн грн або 30%.

При цьому порівняно з січнем-вереснем 2012 р., витрати "Укрзалізниці" на перевезення пасажирів зросли майже на 100 млн грн. На збільшення витрат на обслуговування рухомого складу та утримання залізничної інфраструктури, зокрема, вплинуло зростання цін на продукцію, яку споживає залізничний транспорт, зазначають в Укрзалізниці.

Зокрема, за 9 місяців 2013 р., порівняно з відповідним періодом попереднього року, подорожчали: колеса суцільнокатані пасажирські - на 12,7%, бандажі локомотивні - на 21,6%, колодки гальмівні - на 7,7%, електроенергія - на 6%, дизельне паливо - 2,6%. Порівняно з 1991 р. ціна на рейки зросла у 60 разів, на дизельне паливо - у 84 рази, на електроенергію - у 33 рази. Водночас залізниця не отримує жодних дотацій вирівнювання на покриття такого дисбалансу.

Нагадаємо, влітку 2013 р. Кабмін затвердив фінансовий план "Укрзалізниці" на цей рік з чистим прибутком в 510,9 млн. грн. При цьому доходи "Укрзалізниці" заплановано у сумі 55 млрд 412,3 млн. грн. Чистий дохід від реалізації планується збільшити на 1 млрд 998,3 млн грн, або на 3,9% порівняно з фактом 2012 року, що складе 53 млрд 440,9 млн грн. Чистий прибуток в 2013 р. збільшена на 79,4 млн грн, або на 18,4% порівняно з фактом 2012 р., вона складе 510,9 млн. грн. Перерахування в державний бюджет і цільові фонди складуть 13 млрд 265 млн грн. Капітальні інвестиції в 2013 р. складуть 6 млрд 92,9 млн грн, основними напрямками є придбання основних засобів, модернізація і капітальне будівництво.

Повідомляється, що серед причин збитковості - перевезення пільговиків, низькі тарифи і відсутність державних дотацій до рівня нульової рентабельності. Також повідомляється, що серед пасажирів у приміському сполученні українських залізниць - близько 80% пільговиків. В дальньому сполученні - тільки 20% поїздів виходять на рівень окупності. Тому як наслідок - застарілий рухомий склад і відсутність коштів на його відновлення. Разом з тим, відзначається, що на сьогодні 55,5% інвентарного парку пасажирських вагонів, що експлуатуються понад встановлений нормативний термін - більше 28 років.

Загалом, за перевезення пасажирів у дальньому та приміському сполученнях за останні 5 років, "Укрзалізниці" завдано збитків на загальну суму 29,1 млрд грн. Як відзначає "Укрзалізниця", за 5 останніх років за перевезення пасажирів пільгових категорій (у дальньому та приміському сполученнях) залізниці України з державного і місцевих бюджетів недоотримали 1,7 млрд грн коштів за здійснені перевезення.