ua en ru

Союз хіміків України просить Яценюка не допустити підвищення тарифів на залізничні перевезення

Підприємства хімічної галузі не зможуть продовжувати роботу в умовах підвищення тарифів "Укрзалізницею" і додаткового фінансового навантаження галузь не витримає. Про це йдеться у зверненні Спілки хіміків і Всеукраїнського галузевого об'єднання організацій роботодавців хімічної промисловості до прем'єр-міністра Арсенія Яценюка.

"Для основних структуроутворюючих підприємств збільшення витрат на транспортування продукції у 2016 році сукупно складе близько 400 млн грн, а в цілому по галузі ця цифра оцінюється в 750-850 млн грн", - заявив президент Союзу хіміків України Олексій Голубов.

Він також відзначає, що рівень рентабельності хімічної галузі сьогодні найбільш низький по українській промисловості. Так, за його словами, середній збиток підприємств - 17,8%. Тим часом цінова і товарна кон'юнктура на експортних ринках погіршується, відбувається подальше звуження внутрішнього попиту. У цих умовах у разі підвищення залізничного тарифу, продукція вітчизняного виробника виявиться нижчою критичної позначки конкурентоспроможності, відзначають хіміки.

На думку представників галузі, різке зростання залізничних тарифів спровокує скорочення обсягів вантажних перевезень.

Як відзначають в Союзі хіміків, останнє 30-відсоткове підвищення тарифів на перевезення вантажів, до якого "Укрзалізниця" вдалася в лютому 2015 року, практично не вплинуло на якість надання послуг.

"Стан рухомого складу - вагонів і цистерн, які подаються на підприємства під завантаження, часто вимагає проведення додаткових робіт", - йдеться у зверненні.

Відзначається, що вантажовідправникам доводиться за свій рахунок проводити ремонт у вагонах, промивання цистерн і залучати персонал до виконання інших робіт, пов'язаних з приведенням у порядок рухомого складу.

Хіміки впевнені, що "Укрзалізниця" має достатньо джерел для поліпшення фінансового становища, не використовуючи "згубне для економіки" підвищення тарифів. Галузевики закликають прем'єра не допустити вступу в силу наказу Мінінфраструктури про підвищення тарифів.

Як зазначали ЗМІ, Міністерство інфраструктури України оприлюднило проект наказу про підвищення в 2016 році тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у цілому на 30%. Проти цього виступили представники реального сектору економіки та галузевих асоціацій виробників, члени профільних комітетів Верховної Ради, незалежні експерти та міжнародні донори України.