ua en ru

Мережа фастфудів Subway може вийти на український ринок навесні

В Україну виходить найбільша в світі мережа фастфудів Subway. Про це розповіли відразу декілька учасників ринку. У центральному офісі компанії підтвердили цю інформацію, пише "Комерсант-Україна". Перший київський заклад мережі планується відкрити в II або III кварталі наступного року.
Subway вже визначила потенційних партнерів-франчезі, з якими веде переговори. "Ми шукаємо партнера, який зможе взяти на себе близько половини від загальної суми інвестицій і зможе підтримувати фінансовий баланс", - говорить фахівець компанії зі зв'язків з громадськістю Елісон Голдберг.
Потенційних партнерів і розмір інвестиції в Subway не розкривають. Однак, наприклад, для відкриття ресторану в Росії франчезі знадобиться 12 тис. дол. (без урахування ПДВ) для початкового внеску за франшизу і близько 100-200 тис. дол. для обладнання самого ресторану, повідомляє компанія на своєму російському сайті. Відрахування власнику франшизи складуть 8% (без ПДВ) від щомісячної виручки. Мінімальна площа закладів у складі ТРЦ - близько 30 кв. м, що стоїть окремо ресторану - 100-120 кв. м.
Subway - найбільша в світі мережа по числу закладів (35,8 тис. ресторанів), обігнала McDonald `s в минулому році. Правда, за розміром виручки Subway займає лише четверте місце - 15,2 млрд долл. в 2010 році (для порівняння у McDonald `s - 24 млрд дол.).
Subway, на відміну від McDonald `s, розвивається тільки по франшизі. Найбільші темпи зростання в Європі у компанії в Росії, де мережа відкрила свою франшизу в 1994 році. На початку листопада загальна кількість точок досягла 286, тоді як у McDonald `s - 282. У Росії мережа почала активно розвиватися в останні п'ять років, відзначає директор російської консалтингової компанії Restcon Андрій Петраков. "Subway швидко розширюється завдяки грамотним маркетинговим технологіям. У них дуже вигідна і недорога франшиза і активний менеджмент", - додає він. Тільки за минулий рік мережа відкрила 95 нових точок в Росії. Планується, що в 2015 році в цій країні буде до 1,3 тис. ресторанів. "У зв'язку з простотою приготування блюд - ніякого варіння або смаження, ми можемо працювати на безлічі площ, починаючи з маленького куточка в торговому центрі і закінчуючи річковими суднами", - зазначає Голдберг.
Subway популярна серед споживачів за рахунок недорогих бутербродів, які можна їсти на ходу, каже Андрій Петраков. До того ж їхня продукція позиціюється як корисна свіжа їжа, зазначає він. Втім, в McDonald `s впевнені, що в Україні комунікаційна платформа здорової їжі не допоможе мережі обійти McDonald` s. "Згідно з нашими дослідженнями, саме українські споживачі сприймають їжу з McDonald` s як здорову і якісну", - відзначає керівник департаменту по зв'язках з громадськістю McDonald` s в Україні Михайло Шуранов.
Основною проблемою мережі стане відсутність відповідних комерційних площ - концепція Subway передбачає роботу виключно в стаціонарних точках, впевнена гендиректор консалтингового агентства "Ресторанний консалтинг" Ольга Насонова. "Фастфуд буде прибутковим, якщо потік людей, який проходить біля нього, перевищить 2 тис. чоловік на годину", - пояснює вона.
Іншою проблемою для міжнародних мереж може стати нестабільна економічна ситуація в країні, говорить власник франшизи мережі Double Coffee в Україну Дмитро Харченко. "До недавнього часу ми вели переговори з американською мережею Red Lobster. Після арешту екс-прем'єра (Юлії) Тимошенко, коли Європа почала висловлювати невдоволення діями української влади, мережа запропонувала відкласти вихід в Україну", - розповідає Харченко.
Проте в Subway ринок вважають перспективним. "У нас є спеціальна формула, за якою ми оцінюємо потенціал для розвитку по франшизі. Україну показала хороші результати", - зазначає Голдберг. За оцінками Ольги Насонової, український ринок закладів низькоцінового сегмента (середній чек - до 50 грн) поки насичений лише на 60-65%. "Середня відвідуваність фастфуду в Європі - близько 6% від потоку людей, що проходять повз точки. В Україні цей показник поки що набагато нижчий", - відзначає вона. Ринок фастфудів у Києві Насонова оцінює в 40-45 млн дол. З них близько 30% займає McDonald `s. Про вихід в Україну заявляли також міжнародні мережі KFC і Burger King.