ua en ru

S&P знизило прогноз по рейтингах Грузії з "позитивного" до "стабільного".

Міжнародне рейтингове агентство Standard & Poor's змінило прогноз по рейтингах уряду Грузії з "позитивного" на "стабільний" у зв'язку з посиленням геополітичного ризику. В той же час довгостроковий і короткостроковий суверенні рейтинги Грузії були підтверджені на рівні В+/В. Зміна прогнозу на "стабільний" відображає точку зору S&P щодо того, що геополітичні ризики в регіоні значно посилилися, а це може стримати поліпшення показників зовнішньої ліквідності, настроїв інвесторів і темпів економічного зростання, відзначив кредитний аналітик агентства Люк Маршан. Ці ризики частково збалансовані все ще високими економічними перспективами, підтриманими швидким реформуванням економіки, зваженою податково-бюджетною політикою, що продовжується, і розширенням ринково орієнтованої економічної структури. Достатньо успішні зусилля Грузії по збільшенню доходів уряду сприятимуть підтримці помірного дефіциту бюджету: за оцінками, на рівні 2,6% від ВВП в 2007 р. з прогнозованим зменшенням до 2,2% в 2008 р. і 2,0% - в 2009 р. Швидке зростання ВВП і успіхи у сфері приватизації сприятимуть скороченню чистого зовнішнього боргу до, як очікується, 20% від ВВП в 2007 р., з подальшим поліпшенням цього показника до 16% в 2008 р. Для порівняння: у 2003 р. даний показник склав 57% (до рішення, яке було досягнуте на останньому раунді Паризького клубу, про полегшення боргового тягаря), в 2006 р. середній показник для країн з рейтингом В - 44%. Рівень рейтингів обмежений геополітичним ризиком, достатньо високою інфляцією, порівняно нерозвиненим фінансовим сектором і вузькістю економічної структури. Слабкі показники зовнішньої ліквідності посилюються загостренням відносин з Росією, традиційно ключовим торговим партнером Грузії, - вони несприятливі в порівнянні з іншими країнами з аналогічним рейтингом. Одностороннє торгове ембарго з боку Росії відносно Грузії, введене в жовтні 2006 р., оголошене збільшення цін на газ, що поставляється російською державною компанією ВАТ "Газпром", з січня 2007 р. сприятимуть збільшенню дефіциту по рахунку поточних операцій до, як очікується, приблизно 15% в 2007 р. з близько 11% в 2006 р. і 8,8% - в 2005 р. Потреби в чистому зовнішньому фінансуванні (виплати по рахунку поточних операцій і короткострокові боргові платежі), оцінюються на рівні 121% від об'єму надходжень по рахунку поточних операцій і доступних до використання резервів в 2006 р.; для порівняння: для країн групи В в середньому цей показник складе 108%. Грошово-кредитні показники також невисокі; як очікується, рівень інфляції підніметься до 8,5% в 2006 р. - услід за розширенням внутрішнього кредитування і значним припливом капіталу. Центральний банк Грузії знаходиться в процесі розробки інструментарію грошово-кредитної політики, проте ефективність цього процесу обмежена ціновим тиском, частково унаслідок відносної нерозвиненості фінансового сектора і ринків. Рівень рейтингів також обмежується низьким рівнем економічного розвитку, що лише частково балансується хорошими перспективами зростання. Прогноз "стабільний" відображає зважену податково-бюджетну політику уряду країни і його успішний досвід реалізації реформ і в той же час очікуване погіршення зовнішньоекономічних показників, геополітичні ризики, що посилилися, і значні потреби розвитку. Складні відносини з Росією одночасно із загостренням внутрішньої ситуації, що продовжується, у зв'язку з положенням в Абхазії і Південній Осетії, прагнучих знайти незалежність, можуть надалі ослабити зовнішню ліквідність Грузії, зменшити довіру інвесторів і понизити темпи економічного розвитку. Подальше погіршення зовнішньоекономічних і податково-бюджетних показників уряду або зростання інфляції можуть зробити знижуючий вплив на рейтинги.