Рада усунула неточності у тексті закону про держзакупівлі під час мобілізації

Народі депутати підтримали законопроект про №4785 "Про усунення неузгодженостей та неточностей у тексті прийнятого закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації ".

Народі депутати підтримали законопроект про №4785 "Про усунення неузгодженостей та неточностей у тексті прийнятого закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації ". За відповідне рішення проголосували 253 нардепів.

Закон був ухвалений з другої спроби. Під час першого голосування його підтримали 210 парламентарів.

За словами спікера ВР Олександра Турчинова, у діючій редакції закону про держзакупівлі під час мобілізації було допущено дублювання деяких статей, а також надане надто широке трактування, що відкриває можливості для корупції під час держзакупівель.

"Пункт 11 цього закону передбачає спрощену систему закупівель, з одного боку дублює вже прийняті норми, а з іншого - ставить питання про прозорість закупівель - в ньому занадто розширена трактування", - зазначив Турчинов.

Нагадаємо, народні депутати підтримали законопроект № 4785 20 травня 2014 р. За відповідне рішення проголосували 250 нардепів.

Закон передбачаєщо за працівниками, які були мобілізовані на службу Збройних сил України, залишається посада та виплачується заробітна платня за рахунок держави. Нагадаємо, згідно діючого законодавства, зарплату мобілізованам громадянам повинен був виплачувати роботодавець.

Також закон захищає мобілізованих громадян України від штрафних санкцій за фінансовими зобов'язаннями.

Закон передбачає, що на час особливого періоду зупиняється дія будь-яких нормативно-правових актів, які передбачають скорочення чисельності, обмеження комплектування або фінансування Збройних сил України, інших військових формувань чи правоохоронних органів спеціального призначення.

Проте у законопроекті зазначається, що у зв'язку з настанням особливого періоду звільняються військовослужбовці - жінки, які мають дітей віком до 16 років, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу; особи, які досягли граничного віку перебування на військовій службі в особливий період, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу на особливий період; та особи, що визнані за станом здоров'я непридатними до військової служби, з виключенням з військового обліку.

Також передбачається, що від призову на строкову військову службу в мирний час звільняються громадяни України, які виконали обов'язки служби у військовому резерві протягом строків першого та другого контрактів.

Крім того, пропонується внести доповнення в законодавство, згідно з якими граничний вік перебування на військовій службі для призовників під час мобілізації, та військовослужбовців, які проходять військову службу під час особливого періоду, - до досягнення граничного віку перебування в запасі.

Також зазначається, що військовозобов'язані (крім резервістів) можуть бути призвані районними (міськими) військовими комісаріатами на навчальні збори до 5 разів строком до 2 місяців кожного разу. Резервісти за час служби у військовому резерві отримують грошові виплати із розрахунку двох мінімальних заробітних плат на місяць, за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України на утримання Міністерства оборони України.

Військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, мають переважне право на укладання контракту на проходження військової служби після завершення особливого періоду.

За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію законопроект пропонує посилити відповідальність, а саме підвищення штрафу на громадян від 10 до 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 510 грн) і на посадових осіб - від 30 до 100 неоподаткованих мінімумів (від 510 до 1,7 тис. грн).

Повторне протягом року вчинення порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню - тягне за собою накладання штрафу на громадян від 30 до 100 неоподатковуваних мінімумів (від 510 до 1,7 тис. грн) і на посадових осіб - від 100 до 300 неоподатковуваних мінімумів (від 1,7 тис. грн. до 5,1 тис. грн).

Нагадаємо, згідно діючого законодавства, порушення законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію тягне за собою накладання штрафу на громадян від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів (17-51 грн) і на посадових осіб - від 7 до 10 неоподаткованих мінімумів (119-170 грн).

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся