ua en ru

Споживачі в найбільших економіках готові витрачати більше

Індекс споживчої довіри у світі виріс на один пункт в порівнянні з першим кварталом 2013 року і на три пункти в порівнянні з другим кварталом 2012 року, досягнувши показника у 94 пункти, згідно з останнім дослідженням Nielsen.

Індекс споживчої довіри у світі виріс на один пункт в порівнянні з першим кварталом 2013 року і на три пункти в порівнянні з другим кварталом 2012 року, досягнувши показника у 94 пункти, згідно з останнім дослідженням Nielsen.

"На тлі стриманої реакції європейських споживачів на стабілізацію ключових фінансових показників, сприйняття ринку праці, стан особистих фінансів, готовність витрачати серед респондентів найбільших світових економік - США, Китаю, Японії - покращилася", - коментує Венкатеш Балу, головний економіст The Cambridge Group (частина Nielsen).

"В той же час, неспокій навколо макроекономічних подій, таких як збільшення процентних ставок, може понизити темпи відновлення споживчих настроїв, і спричинити зниження попиту на покупку нерухомості і витрат на дорогі товари", - заявляє експерт.

Читайте також: Індекс споживчої довіри в Україні в ІІ кварталі показав достатнє зростання, - Nielsen

Незважаючи на те, що більше половини (55%) глобальних респондентів відповіли, що національні економіки переживають період рецесії - це найнижчий показник за останні два роки (з 1 кв. 2011 р.). Позитивні макроекономічні зміни в США послужили основним поштовхом до зміни настрою серед північноамериканців - 72% респондентів в США, відповіли, що їх країна знаходиться в кризі, і це на 5% менше, ніж в 1 кв. і на 15%, ніж у 2008 році. Серед американців також скоротилася кількість тих, для кого економіка стала одним з основних джерел неспокою (-8% в порівнянні з 1 кв. 2013).

За даними дослідження Nielsen, рецесійні настрої скоротилися на Близькому Сході і Африці (з 77% до 73%), в Європі (- 2 пункти до 74%), і в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні (-1 пункт до 73%). У Латинській Америці цей показник, навпаки, виріс на 6 пунктів до 56%.
В середньому, витрати на новий одяг, свята/відпустки, розваги зовні удома, а також нову техніку виросли по всьому світу в другому кварталі. 47% глобальних респондентів зберігали вільні гроші, 19% інвестували і 11% відкладали для пенсії, 14% відповіли, що у них немає вільних грошей (+1 пп vs 1 кв. 2013).

Читайте також: Індекс споживдовіри в США в липні 2013 р., за попередніми даними, знизився до 83,9 пункту

Дослідження глобальної споживчої довіри Global Consumer Confidence Survey проводилося з 13 по 31 травня. Всього було опитано більше 29 тисяч споживачів з 58 країн Азіатсько-тихоокеанського регіону, Європи, Латинської Америки, Близького Сходу, Африки і Північної Америки. Рівень споживчої довіри нижче і вище 100 пунктів є індикатором ступеня споживчого песимізму і оптимізму для кожної країни.

Вибірка формувалася по статевих і вікових квотах для кожної країни, з урахуванням кількості користувачів Інтернету в конкретній країні. Потім вона була зважена для досягнення репрезентативності інтернет-споживачів; максимальна погрішність вибірки складає ± 0,6%. Дане дослідження Nielsen грунтується на поведінці тільки тих респондентів, у яких є доступ в Інтернет. Ступінь проникнення Інтернету варіюється залежно від країни. Компанія Nielsen враховує стандарти мінімальних вимог до формування вибірки: мінімальний ступінь проникнення Інтернету - 60%, або 10 мільйонів інтернет-користувачів для включення країни в дослідження. Дослідження глобальної споживчої довіри Global Consumer Confidence Survey, було почато в 2005 році.