Рада провалила закон про нову модель ринку залізничних перевезень

Рада провалила закон про нову модель ринку залізничних перевезень
Ілюстративне фото (РБК-Україна)

У проекті пропонувалося закріпити основні вимоги, обов'язки і права оператора інфраструктури

Верховна рада провалила в в першому читанні законопроект №7316 "Про залізничний транспорт України", передає кореспондент РБК-Україна.

Так, спікер ВР Андрій Парубій провів ряд невдалих голосувань за прийняття проекту за основу, за направлення його на доопрацювання у комітет та за повернення суб'єкту законодавчої ініціативи, після чого оголосив про відхилення законопроекту.

"Жорстке державне регулювання тарифів на залізничні перевезення, фінансове навантаження "Укрзалізниці" соціальними функціями держави (це і перевезення пільгових категорій пасажирів, і зобов’язання перевозити пасажирів у приміському сполученні за тарифами, що значно нижчі за собівартість), відсутність державних інвестицій у галузь призвели до стрімкого старіння основних фондів галузі. У першу чергу, це стосується рухомого складу", - підкреслювали автори проекту.

Законопроект встановлюв основи держрегулювання у сфері залізничного транспорту, визначає відносини з місцевими органами виконавчої влади та органами  місцевого самоврядування.

Документ презентував нову модель ринку залізничних перевезень, аналогічну європейським залізничним системам. У зв’язку з побудовою нової структури взаємовідносин на залізничному транспорті у проекті акту закріплювалися основні вимоги, обов’язки та права оператора інфраструктури, перевізника, права та обов’язки пасажира, норми щодо управління об’єктами інфраструктури, основні вимоги до залізничного рухомого складу та основи діяльності операторів залізничного рухомого складу.

Проектом встановлювався принцип рівноправного доступу до послуг інфраструктури, що поширюється на всіх осіб, зацікавлених в отриманні таких послуг.

Законопроект передбачав створення системи державного управління у сфері безпеки на залізничному транспорті відповідно до вимог положень законодавства Європейського союзу, імплементація яких передбачена Угодою про асоціацію, що дозволить підвищити рівень безпеки перевезень в умовах розвинутої конкуренції на ринку залізничних перевезень.

"Реалізація проекту акту сприятиме підвищенню конкурентоспроможності залізничного транспорту на внутрішньому і міжнародному ринках транспортних послуг, створить додаткові можливості залучення інвестиційних ресурсів для техніко-технологічної модернізації галузі, дозволить забезпечити реалізацію відповідних положень Угоди про асоціацію та інтеграцію залізничного транспорту України в єдину залізничну систему Європейського співтовариства", - зазначалося у пояснювальній записці.

Як писало РБК-Україна раніше, комітет парламенту з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендує Кабінету міністрів перевірити обґрунтованість підвищення ставок плати за використання власних вагонів ПАТ "Укрзалізниця".

Нагадаємо, ціни на квитки в пасажирських поїздах в Україні з 1 жовтня 2018 року зросли ще на 12%. В УЗ повідомили, що це другий етап підвищення цін, а перший відбувся навесні цього року.

Додамо, раніше директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики ВАТ "Укрзалізниця" Антон Саболевський заявив, що для забезпечення пасажирських перевезень по залізниці протягом найближчих п'яти років у цей напрямок необхідно інвестувати більше 111 млрд гривень.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся