ua en ru

Опозиція програла вибори у Василькові, тому що на місцевих виборах роль партійних лідерів мінімальна, - експерти

Партійні лідери не здатні вплинути на результати місцевих виборів. Для перемоги на місцях партіям потрібні авторитетні кандидати і працюючі структури. Так експерти прокоментували результати виборів мера м. Васильків (Київська обл.), де перемогу отримав представник Партії регіонів Володимир Сабадаш, незважаючи на те, що за кандидата від "Удару" Сергія Сабова агітували особисто Віталій Кличко та Арсеній Яценюк.

"Всі партії повинні зробити з цієї кампанії висновок, що особистість самого кандидата має більш значну роль для результату місцевих виборів, ніж рейтинг висунула його партії чи її лідера. Опозиції потрібно більш ретельно підбирати кандидатів. Вони повинні мати в регіоні авторитет, вміти переконати людей, що вони не просто абстрактно протистоять владі, а можуть виконувати щось з того, що наобіцяли. Для місцевих виборів менш важлива навіть політична приналежність кандидата. Другий висновок - не виправдалися надії, що під брендом об'єднаної опозиції зможе перемогти навіть мавпа", - сказав директор Київського центру політичних досліджень і конфліктології Михайло Погребинський.

Аналогічної думки дотримується глава Центру прикладних політичних досліджень "Пента" Володимир Фесенко.
"У Василькові свою роль зіграла не симпатія до окремих політичних сил - опозиції чи влади, "Удару" або Партії регіонів. Підсумок кампанії в значній мірі залежав від особистості кандидата. Кандидат від опозиції на цих виборах не був досить популярним, відомим в окрузі. Це і стало вирішальним чинником виходу кампанії", - зазначив Фесенко.

У той же час, політологи звернули увагу на те, що "Удар" поступово перетворюється на "партію однієї особистості". Тобто, за брендом "Кличко" стоять невиразні політичні діячі, а в деяких регіонах, як, наприклад, у Вінниці, навіть вчорашні кримінальні авторитети, відзначили експерти.

В якості прикладу Він наводить підсумки минулих у жовтні 2012 р. парламентських виборів по мажоритарці в Києві. Тоді кандидати від "Удару" перемогли тільки завдяки тому, що в рекламі їх обличчя і прізвище знаходилися поряд з фото Кличко.

"Нескінченно ця технологія працювати не буде, люди все-таки чекають якихось реальних дій від тих, за кого вони віддали голоси", - резюмував експерт.