ua en ru

Обсяг світового ринку соціальних медіа в 2011 р. виросте на 41,4% - до 10,3 млрд дол., - аналітики

Обсяг світового ринку соціальних медіа в 2011 році виросте на 41,4% і досягне 10,3 млрд дол. З таким прогнозом виступили аналітики дослідницької компанії Gartner. У 2012 році експерти очікують подальшого підйому до 14,9 млрд дол., а до 2015-го ринок доросте до 29,1 млрд дол. Основною складовою виручки соцмереж та інших соціальних медіа залишаються доходи від реклами. За даними Gartner, за підсумками 2011 року вони складуть 5,5 млрд дол., а в 2012 р. піднімуться до 8,2 млрд дол. У ці суми входять всі види реклами на будь-якому електронному пристрої, що підтримує соціальні медіа.
"Рекламодавці будуть зміщуватися від разових акцій в сторону" постійних відносин "з користувачем, і тому все більша частка рекламних бюджетів буде направлятися в соцмережі", - підкреслив старший аналітик Gartner Нехай Гупта. "Завдяки співпраці з аналітичними компаніями соцмережі можуть легко бачити всю структуру контактів і дії кожного користувача", - додав він.
Виручка від ігор в соцмережах, за прогнозом Gartner, в 2011 році складе 3,2 млрд дол. У цю суму включено як дохід, отриманий безпосередньо від користувачів, так і плата від розробників ігор за можливість використання соцмереж в якості платформи. У 2012-му обсяг цього ринку підніметься до 4,5 млрд дол., вважають аналітики.
"Соцмережі перетворилися на платформи для ігор завдяки публікації API, яка дозволила створити своєрідну "екосистему" розробників і видавців", - повідомив Гупта. За його словами, основні моделі монетизації ігор - рекламна і freemium, коли є можливість грати безкоштовно, а за гроші пропонуються додаткові можливості.
Доходи від платної реєстрації в соцмережах за підсумками 2011 року прогнозуються на рівні 236 млн дол. При цьому в Gartner відзначають, що найчастіше монетизуються додаткові сервіси, а базова реєстрація в більшості мереж плати не вимагає.
"З точки зору доходів ринок соцмереж знаходиться на дуже ранній стадії розвитку, навіть незважаючи на те що поведінка багатьох користувачів стає все більш дорослою, - підкреслив Гупта. - Учасники ринку повинні створювати нові бізнес-моделі, які стануть відповіддю на зростання числа користувачів і підвищення їх залучення".