Існує кілька варіантів перегляду підсумків "адресної" приватизації енергооб'єктів, - експерт

Необхідно провести перевірку законності приватизації об'єктів енергетики, проведеної в 2011-2013 рр. У разі встановлення фактів неконкурентного "адресного" продажу держпакетів акцій, неминуче потрібно провести перегляд підсумків приватизації енергогенеруючих та енергорозподільчих компаній. Таку думку висловив юрист - експерт по майновому праву та приватизації - Анна Рак.

"Є переконливі правові та економічні аргументи на користь повернення деяких приватизованих енергокомпаній у власність держави. Спочатку потрібно успішно оскаржити в судовому порядку законність приватизації. Після чого держава має легітимним шляхом примусити бізнесменів, які купили в результаті адресної приватизації стратегічні підприємства за неринковими цінами, компенсувати нанесений державі збиток. У разі виявлення кримінальних схем приватизації, а ймовірність цього, якщо говорити про приватизацію енергетичних підприємств в 2011-2013 рр. є, доцільно провести ренаціоналізацію без компенсаційних виплат з наступним продажем підприємств енергетики на відкритих приватизаційних аукціонах за ринковими цінами", - вважає експерт.

Експерт пропонує ще декілька варіантів вирішення проблеми. "У разі досягнення домовленостей з державою, нинішнім власникам сумнівним чином приватизованих компаній може бути надана можливість доплатити різницю між сумою, сплаченою ними в ході первинної "адресної" приватизації, та справедливою ринковою ціною. Можливий також компроміс, при якому нинішні власники відмовляються від доплати обмін на зменшення їх частки в капіталі компанії", - заявила вона.

"Так як приватизація об'єктів енергетики здійснювалася авторитарним режимом, відкривається дорога до судового оскарження і скасування підсумків приватизації. Упевнений, що чиновники, які створили завідомо неконкурентні умови приватизації енергооб'єктів, несуть як мінімум таку ж політичну відповідальність, що і переможці приватизаційних аукціонів. Додам, що в керівництві ФДМ залишилися ті чиновники, які причетні до "адресної" приватизації енергооб'єктів. Вони не повинні уникнути відповідальності, це справа честі для правоохоронної системи", - вважає юрист по майновому праву.

Нагадаємо, що в 2011-2013 рр. без проведення відкритих аукціонів за заниженими цінами були продані державні пакети акцій "Дніпроенерго", "Київенерго", "Донецькобленерго", "Західенерго", "Крименерго", "Дніпрообленерго", "Вінницяобленерго", "Чернівціобленерго", "Закарпаттяобленерго" і "Донбасенерго". В результаті чого було завдано багатомільярдних збитків державі.

"В даний час є унікальний історичний шанс відновити консенсус між владою і суспільством, відновити довіру, яка виправить корінні диспропорції розвитку нашої країни - приреченість на самовиживання для значної частини населення і нездатність попередньої влади мобілізувати ресурси для розвитку України, її економічного ривка. Одним з джерел ресурсів для докорінної модернізації економіки України повинні стати кошти, які можна одержати в результаті перегляду підсумків приватизації стратегічних об'єктів енергетики, які були продані за неринковими цінами на користь бізнесменів, тісно пов'язаних з попередньою владою", - вважає експерт з питань майнового права та приватизації.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся