ru ua

Світові контейнерні перевізники підозрюються в ціновій змові.

Регулятори США і ЄС почали вивчення діяльності найбільших світових судноплавних компаній, контролюючих контейнерні лінії, на предмет цінової змови, пише РБК daily. Приводом для перевірки послужили високі ціни на контейнерні перевезення, які перевищили докризовий рівень, не дивлячись на збільшення кількості вантажних судів.

Чиновники Європи і Америки стверджують, що судноплавні компанії, що займаються контейнерними перевезеннями, вирішили нажитися на пожвавленні світової торгівлі на початку 2010 р. До справжнього моменту середні розцінки на трансокеанське транспортування контейнерів перевищили докризовий рівень. Так, за даними судноплавної компанії Drewery Shipping Consultants, в березні вартість перевезення одного 40-футового контейнера з Китаю в США складала 2716 дол., що на 74% перевищило рівень річної давності. При цьому на маршрутах між Європою і США перевізники збільшили свої розцінки в 3,6 рази.

Небувалий стрибок цін викликав інтерес антимонопольних органів Америки і Європи до найбільших судноплавних компаній. Регулятори припустили наявність змови серед найбільших учасників ринку, включаючи Moller-Maersk AS і CMA-CGM. Чиновники встановили невідповідність між кількістю, що виросла напередодні кризи, судів і нинішніми небувало високими цінами перевізників: на їх думку, пропозиція зростаючих послуг не повинна призвести до зростання тарифів.

Контейнерні лінії сильно постраждали від світової кризи, причому 2009 р. був гіршим за всю історію існування цього виду морських перевезень. За оцінками Drewry Shipping Consultants, галузь втратила 20 млрд дол.