ua en ru

Металурги можуть втратити 2,5 млрд гривень від квотування імпорту нафтопродуктів

Металурги можуть втратити 2,5 млрд гривень від квотування імпорту нафтопродуктів Ілюстративне фото (Pixabay)

У ФМУ спрогнозували втрати від квотування імпорту нафтопродуктів

Федерація металургів України (ФМУ) прогнозує втрати гірничо-металургійного комплексу (припадає 6-7% споживання дизпалива) в 2,5 млрд гривень в рік від подорожчання палива у разі введення квот на імпорт нафтопродуктів. Про це заявив голова Федерації металургів України Сергій Біленький, передають "Українські новини".

Він зазначив, що це як прямі втрати від закупівлі палива для виробничих потреб, так і непрямі від подальшого підвищення залізничних тарифів.

"Наші втрати, прямі і непрямі, складуть понад 2,5 млрд грн що ми вважаємо неприпустимим. Кожен громадянин України також відчує на собі ці наслідки через виток інфляції, через можливу девальвацію. Ми вважаємо, що для того, щоб задовольнити амбіції одного з виробників, навіть якщо це ціла галузь, воно того не варто, щоб вся економіка "скинулась" на те, щоб однієї галузі стало комфортніше. Якщо хочете допомогти цій галузі – є незліченна кількість інших механізмів аж до прямої державної підтримки, але не за рахунок інших галузей і населення", – заявив Біленький.

Він також зазначив, що спеціальне розслідування, яке ініціює "Укртатнафта", неминуче призведе до конфлікту з торговими партнерами України, які введуть відповідні заходи проти українського експорту.

"На нас дуже уважно дивляться і чекають будь-якого приводу вдарити по нашому експорту, а точніше з найбільшим статтями – металургійної та аграрної продукції. Безпідставне спецрозслідування остаточно розв'яже руки про відкриє шлях до запровадження обмежувальних заходів стосовно українського експорту", – вважає голова Федерації металургів України.

Як повідомлялося, наприкінці березня компанія "Укртатнафта" звернулася у Міністерство економічного розвитку та торгівлі з вимогою про проведення спецрозслідування щодо критичного зростання обсягів нафтопродуктів імпортного виробництва на вітчизняному паливному ринку.

Експерти "Консалтингової групи А-95" вважають, що це може призвести до руйнування диверсифікованої системи нафтопродуктозабезпечення, дефіциту палива і неконтрольованого зростання цін у пікові періоди споживання.