ua en ru

МАУ призупинили перевезення пасажирів "АероСвіту"

Пасажири авіакомпанії "АероСвіт" не можуть вилетіти рейсами її партнера - "Міжнародних авіаліній України", пише "Комерсант-Україна".

У компанії "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) вчора повідомили, що з 1 березня призупинили код-шерінгову і інтерлайн-угоди з "АероСвітом". "Кооперація з "АероСвітом" втратила сенс. Авіакомпанія виключена практично з усіх систем продажу квитків і не має чіткого уявлення, які рейси вона може виконувати, а які - ні", - пояснив виданню президент МАУ Юрій Мірошников.

Віце-президент МАУ з комерції Сергій Фоменко додає, що у "АероСвіту" не залишилося рейсів, які б доповнювали або з'єднували між собою рейси МАУ. "Наша компанія була самим надійним партнером "АероСвіту", і в той час, коли інші розривали договори, ми продовжували співпрацю, перевозили їх пасажирів. Але зараз у цієї співпраці немає перспектив", - говорить Фоменко.

Тепер пасажири не зможуть вилетіти рейсами МАУ по придбаних раніше квитках "АероСвіту". В аеропортах під час реєстрації їм вже відмовляють у перевезенні, пропонуючи придбати новий квиток і подати заяву на повернення коштів. Загальну кількість пасажирів, що опинилися в тяжкому становищі, в компаніях не називають. "Можу привести тільки окремі приклади. На рейсі Київ-Єреван є вісім пасажирів, яким "АероСвіт" має повернути гроші за квитки", - говорить Юрій Мірошников.

Керівник оператора з продажу авіаквитків Senturia Іван Ковпак вважає, що постраждалих пасажирів в даній ситуації небагато. "Після початку банкрутства "АероСвіту" і його виходу з IATA BSP (система продажу авіаквитків) більшість агентів втратили технічну можливість продавати його квитки. Правда, частина контрагентів мали прямі контракти з авіакомпанією", - говорить фахівець. За його оцінками, постраждалих пасажирів може бути не більше 150. Хоча один із співрозмовників видання, знайомих з положенням справ в "АероСвіті", стверджує, що мова йде приблизно про 1 тис. осіб.

Завдяки партнерству з "Аеросвітом" МАУ змогли здобути більшість напрямків перевізника перед його банкрутством. В кінці минулого року "АероСвіт" ініціював власне банкрутство з метою проведення санації. Тоді ж в МАУ повідомили, що отримали велику частину рейсів, які досі були закріплені за "АероСвітом". У компанії говорили, що по всім новим напрямкам будуть літати в якості перевізника, який оперує на умовах договору про код-шерінг з "Аеросвітом". "АероСвіт" при цьому залишиться маркетинговим перевізником, тобто як і раніше зможе продавати квитки на ці рейси. Ще в січні цього року в МАУ повідомляли, що виконають зобов'язання "АероСвіту" перед пасажирами в повному обсязі. "МАУ вже перейшли всі найпривабливіші маршрути "АероСвіту". А найближчим часом компанія отримає всі його десять літаків", - стверджує один з партнерів авіакомпанії на правах анонімності.

В "АероСвіті" кажуть, що опинилися в непростій ситуації - компанія досі не отримала кошти від IATA BSP за авіаквитки, продані агентами в грудні 2012-січні 2013 року. "З цієї причини перевізник був змушений призупинити поточні розрахунки з партнерами, співробітниками, а також повернення пасажирам коштів за невикористані авіаквитки", - повідомили в прес-службі компанії. Але навіть коли кошти надійдуть на рахунки, "АероСвіт" не зможе ними скористатися через загрозу блокування рахунків у результаті скасування Київським апеляційним господарським судом процедури санації компанії. "У сформованій ситуації втрачає сенс залучення інвестицій з метою відновлення "АероСвітом" регулярних далекомагістральних рейсів і реалізації програми подолання кризи", - говорять в компанії.

На думку партнера адвокатського бюро "Єгоров, Пугінський, Афанасьєв і партнери" Олексія Рєзнікова, пасажири зможуть домогтися права на компенсацію, але виконати рішення буде практично неможливо. "Поки триватиме процедура банкрутства "АероСвіту", заявлені вимоги пасажирів будуть заморожені. Пасажирам доведеться встати в чергу з кредиторами - останні мають першочергове право повернути свої кошти", - вважає експерт.

Читайте також: Чистий збиток авіакомпанії "АероСвіт" за підсумками 2012 р. знизився в 1,7 рази - до 846,67 млн грн