ua en ru

У Кличка просять РНБО не допустити зупинки столичного метрополітену

У Кличка просять РНБО не допустити зупинки столичного метрополітену Фото: голова КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський

Це вже не перше звернення київського керівництва до керівництва країни з даної теми

Керівництво Києва звернулося до вищого керівництва країни з проханням ввести санкції проти російської компанії "Укррослізинг", щоб не допустити зупинки столичної підземки. Про це розповів керівник комунального підприємства "Київський метрополітен" Віктор Брагінський.

"Віталій Кличко звернувся до президента і голови Ради національної безпеки і оборони з пропозицією ввести проти цієї компанії санкції за анексію Криму і активніше вести розслідування щодо укладення договору між "Київським метрополітеном" та "Укррослизингом", - зазначив начальник метрополітену.

Він підкреслив, що Кличко двічі направляв звернення до СБУ, Верховної Ради, Кабінету міністрів і РНБО з проханням допомогти врегулювати ситуацію.

"Але відповіді досі немає. Тому виконавча влада прийняла рішення виступити перед міськими депутатам, щоб визначитися, як нам діяти разом. Ми запропонували депутатам проект рішення, в якому повторюються попередні звернення, але цього разу ми апелюємо не до РНБО, а до суб'єктів, які можуть звернутися до нього: прем'єр-міністру, голові СБУ, голові Генпрокуратури. Адже в жодному разі не можна допустити зупинки метрополітену", - сказав Брагінський.

За його даними, столичний метрополітен перевозить 1,5 млн осіб щодня.

"Якщо навіть на годину перестане працювати підземка, що буде відбуватися в місті - складно уявити. Зараз робота метрополітену і наш колектив (а це 7,5 тисяч осіб) опинилися перед реальною загрозою. Як керівник, я роблю все можливе, щоб підприємство стабільно працювало, але нам потрібна реальна підтримка і міської, і державної влади", - резюмував керівник КП "Київський метрополітен".

Нагадаємо, в 2009 році компанія "Укррослізинг" перемогла в тендері на закупівлю 100 вагонів підземки в лізинг для КП "Київський метрополітен". За умовами договору оплата передбачалася з бюджетних коштів, а гарантом виступив Київрада. До 2013 року всі вагони були поставлені, а метрополітен виплатив 817 млн гривень; на сьогодні борг становить близько 2 млрд гривень.

Київрада вирішила продовжити оплату боргу до 2018 року, однак "Укррослізинг" звернувся в суд з вимогою вилучити майно комунального підприємства. Апеляційний суд виніс рішення на користь "Укррослізинга" і частково задовольнив його вимоги. 16 березня за рішенням суду виконавча служба заблокувала рахунки столичного метрополітену.