ua en ru

Кабмін пропонує Раді врегулювати надання міжнародної технічної допомоги

Кабінет міністрів України пропонує врегулювати надання міжнародної технічної допомоги. Відповідний законопроект № 3725 "Про міжнародну технічну допомогу" зареєстрований на сайті Верховної Ради України.

Законопроект, розроблений Кабінетом міністрів України, дає визначення різних видів міжнародної допомоги, а саме: зовнішня допомога, міжнародна технічна допомога, міжнародне технічне співробітництво, офіційна допомога розвитку, пряма бюджетна підтримка та ін.

Також у документі зазначається, що під час залучення та використання міжнародної технічної допомоги суб'єкти правовідносин, що виникають у цій сфері, на території України керуються принципами: прозорості, пріоритетності, партнерства, координації, результативності та своєчасності, юридичної рівності та недискримінації, верховенства права, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно з законопроектом, міжнародна технічна допомога може залучатись у вигляді будь-якого майна, необхідного для забезпечення виконання завдань проектів (програм), яке ввозиться або набувається в Україні, у вигляді робіт і послуг. Також це можуть буди об'єкти права інтелектуальної власності, фінансові ресурси (гранти) у національній чи іноземній валюті чи інші ресурси, не заборонені законодавством, у тому числі стипендій.

Залучення міжнародної технічної допомоги, згідно з документом, відбувається наступним чином: офіційні партнери щороку до 10 січня поточного року визначають потреби в залученні міжнародної технічної допомоги та подають до центрального органу виконавчої влади проектні пропозиції та повідомлення щодо доцільності продовження проектів (програм), строк дії яких завершується у поточному році.

Далі центральний орган виконавчої влади надсилає офіційні звернення до іноземних держав і міжнародних організацій щодо залучення міжнародної технічної допомоги, можливості підтримки проектних пропозицій та інформує орган, який подав проектну пропозицію про рішення донора щодо такої пропозиції.

Також зазначається, що проекти (програми) підлягають обов'язковій державній реєстрації органом виконавчої влади у встановленому Кабінетом міністрів України порядку. Реалізація проектів до державної реєстрації забороняється. Крім того, передбачено створення та ведення єдиного реєстру проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями (передбачено також створення відповідного реєстру в електронному вигляді).

Документ також визначає, що "міжнародна технічна допомога набувається реципієнтом під час реалізації проекту та використовується тільки для цілей, визначених відповідним проектом і не може бути відчужена (у тому числі шляхом продажу, обміну, укладення договорів лізингу, концесії, комісії, доручення, спільної діяльності), передана у заставу або в оренду протягом періоду реалізації такого проекту (програми), якщо інше не передбачено міжнародним договором України".

У разі ліквідації або реорганізації реципієнта (юридичної особи) протягом періоду реалізації проекту рішення щодо набутих ним матеріальних цінностей приймається донором та/або виконавцем з урахуванням пропозицій офіційного партнера.

Також реципієнт веде облік використаних коштів, які надаються в рамках міжнародної технічної допомоги у вигляді фінансових ресурсів.

Фінансові операції, пов'язані з наданням Україні міжнародної технічної допомоги, здійснюються в банках України.

Крім того, в законі також зазначається, що Україна також може надавати міжнародну технічну допомогу іншим державам відповідно до міжнародних договорів України, після того як згоду на це надала Верховна Рада України.