ua en ru

Зміна класифікації авіапалива митницею є грубою помилкою, - експерт

Зміна Східною митницею класифікації авіагасу з "Палива для реактивних двигунів ТС-1 і РТ" на "Легкий дистилят - бензин спеціальний: Паливо для реактивних двигунів ТС-1" є грубою помилкою. Таку думку РБК-Україна висловив аналітик консалтингової компанії UPECO Олександра Сіренко. За його інформацією, поки розмитнює за новою класифікацією лише Східна митниця. "За моїми даними, на початку квітня одна з партій авіапалива, імпортована "ТНК-ВР Коммерс", була оформлена вже як бензин спеціальний ..."ЛукАвіа Ойл "(другий основний постачальник авіагасу в країну) розгорнув підходящу до українського кордону партію палива", - зазначив Сіренко.

Експерт нагадав, що за підсумками 2011 р. річний обсяг споживання авіапального в Україні склав 450 тис. т, в поточному році у зв'язку з проведенням Євро-2012 він може збільшитися до 600 тис. т. В той же час єдиний вітчизняний виробник авіапального, Кременчуцький нафтопереробний завод (ПАТ "Укртатнафта", підконтрольне групі компаній "Приват") може випускати 12-17 тис. т авіагасу. А враховуючи, що нова класифікація передбачає акцизний збір у розмірі 198 євро/т замість 30 євро/т з ввезеного в Україну авіапалива, що тут же підвищує і його вартість, перевізникам вигідніше буде заправлятися за кордонами країни.

"Вже пішла відповідна реакція - компанії звертаються до уряду з проханням вирішити ситуацію... Так що в найближчий тиждень-два це питання має бути врегульовано", - додав Сіренко.

У свою чергу директор Департаменту розвитку та продажів авіапалива "ТНК-ВР Коммерс" Кирило Молоденков зазначає, що питань по класифікації з боку митних органів раніше не було. "Ми не зможемо, і не будемо ввозити авіапаливо, вироблене для заправки авіатранспорту, як "бензин спеціальний". Його не візьме жоден аеропорт, їм не буде заправлятися жодна авіакомпанія, тому що це суперечить чинним нормативним документам, прийнятим в Цивільної авіації. До того ж, у нас є підтвердження від МАСМА, що наш авіагас не може бути класифікований як "бензин спеціальний", і це підтверджено сертифікатом відповідності", - цитує Молоденкова прес-служба компанії.

В "ТНК-ВР Коммерс" також зазначають, що на сьогоднішній день заправитися в аеропортах Україна стоїть на 20% дорожче, ніж в європейських при ставці акцизу на авіагас в 30 євро/т. "А при підвищенні ставки акцизу до 198 євро/т така різниця зросте до 60%", - відзначають в компанії.

Як повідомлялося, рішення Східної митниці Державної митної служби України про зміну класифікації авіапалива було прийнято після спеціального дослідження палива, проведеного в лабораторії. За словами начальника управління адміністрування митних платежів Держмитниці Віталія Зварича, аналіз палива показав, що за своїми характеристиками воно ближче до спеціального бензину.